Gerdab.IR | گرداب

برنامه ریزی برای آینده تلفن همراه

تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه ریزی برای آینده تلفن همراه در کشور به عنوان یکی از استراتژیهای مهم وزارتخانه متبوع خود نام برد و بر نوآوری در ارائه خدمات این بخش، تاکید کرد.

به گزارش گرداب از مهر، محمود واعظی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی کلوب، برنامه ریزی برای آینده تلفن همراه در هر كشوری را از استراتژی های مهم حوزه ارتباطات برشمرد و گفت: لزوم شكل گیری فضای رقابتی، نوآوری، بومی سازی خدمات و فناوریهای كشورهای پیشرفته، تقاضای رو به رشد كاربران نهایی و بنگاهها برای دریافت خدمات نوین و نیز اشباع اولیه بازار اپراتوری موبایل سبب شد تا ورود اپراتورهای جدید در كشور بیشتر احساس شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که راه‌اندازی اپراتورهای جدید تلفن همراه دارای هزینه های كلان زیرساختی برای احداث شبكه سراسری در كشور است و در حال حاضر احتمالا به صرفه نیست، تصمیم به راه اندازی اپراتور مجازی گرفتیم. 

وزیر ارتباطات گفت: اپراتورهای مجازی آن دسته از متقاضیان خدمات مخابراتی هستند كه از ظرفیت خالی سه اپراتور موجود و فعال كشور، طبق قرارداد امكانات دسترسی شبكه دریافت می كنند و بجای توسعه زیرساخت‌های شبكه، برطراحی یا بومی سازی خدمات جدید، شیوه های بدیع بازارسازی و بازاریابی، نوع و كیفیت ارائه خدمات متمرکز می شوند.

واعظی، ورود اپراتورهای مجازی در بازار موبایل کشور را موجب بهینه سازی شاخص‌های بهره برداری از شبكه موجود و همكاری‌های راهبردی جدید با اپراتورهای میزبان عنوان و خاطرنشان کرد: همچنین فضای رقابتی حاصل از این طرح، سبب نوآوری و تنوع در ارایه خدمات و بسته ها، افزایش سطح پوشش، تعادل تعرفه ها و بالا رفتن قدرت انتخاب برای مشتركان می شود.

وی اضافه کرد: اگر این سیستم به درستی طراحی و نظارت شود، هم اپراتور میزبان و هم اپراتور مجازی و در نهایت نیز مصرف‌کننده، از این طرح سود می برند.

وزیر ارتباطات در مورد نحوه اجرایی شدن طرح اپراتور مجازی موبایل نیز گفت: هم اكنون در حال ارزیابی متقاضیان هستیم و برای آنها كه شرایط را دارند موافقت اصولی ارائه می کنیم؛ دارندگان موافقت اصولی نیز شش ماه فرصت دارند تا با اپراتورهای موبایل به توافق برسند و پس از توافق، پروانه بهره برداری و شروع كار صادر می شود.