Gerdab.IR | گرداب

پروفایل ۱۰۰میلیون کاربر فیس‌بوک برای دانلود آماده است

تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۸۹

پروفایل حدود ۱۰۰ میلیون کاربر فیس بوک، شامل اطلاعات شخصی مانند آدرس ایمیل و شماره تلفن، هم اکنون در شبکه تورنت قابل دسترسی و بارگذاری است.

گرداب- به گزارش فارنت به نقل از پایگاه اینترنتی Pcworld پروفایل حدود ۱۰۰ میلیون کاربر فیس بوک، شامل اطلاعات شخصی مانند آدرس ایمیل و شماره تلفن، هم اکنون در شبکه تورنت قابل دسترسی و بارگذاری است.

شخصی به نام "ران باوز" از گروه جمجمه امنیت (Skull Security) توانست با استفاده از یک نوع برنامه Web crawler اطلاعات شخصی کاربرانی که مقررات امنیتی فیس بوک را رعایت نکرده بودند، به راحتی به دست آورد و به صورت یک فایل تورنت و در حجم ۲٫۸ گیگابایت در اینترنت منتشر کند.

در حقیقت از هر ۵ کاربر فیس‌بوک، اطلاعات شخصی یک نفر در فایل تورنت وجود دارد. البته اغلب این کاربران در پروفایل خود، اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی را داده بودند. این فایل اطلاعات کاربرانی را که در مراحل ابتدایی عضویت بودند نیز دربر می گیرد.



ران باوز در بیانیه‌ای در وب سایت خود گفت: "مسأله حفظ حریم شخصی بسیار مهم و وحشتناک است و من می‌توانم تقریباً به مشخصات و اطلاعات هر شخصی در فیس‌بوک دست پیدا کنم، به طور مثال به پروفایل کاربران، عکس، دوستان و اطلاعات شخصی که در مورد آنان وجود دارد می توان دست یافت. ولی اگر کاربر کمی تلاش کند و تنظیمات امنیتی خود را بالاتر ببرد فقط می توان عکس و نام او را دید."

 البته فیس‌بوک در این میان بی‌تقصیر نیست، چون کاربر برای بالاتر بردن ضریب امنیتی خود باید منوها و صفحات مختلفی را پشت سربگذارد.
هنوز شرکت فیس‌بوک در مورد افشا شدن اطلاعات شخصی این ۱۰۰ میلیون کاربر هیچ گونه اظهار نظری نکرده است.

نکته جالب اینکه به دلیل هجوم بی سابقه کاربران اینترنتی به وب سایت جمجمه امنیت برای دانلود فایل تورنت، این سایت در برخی مواقع غیر قابل دسترس است.