Gerdab.IR | گرداب

بررسی قانونی ویندوز 10 در کانادا

تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴

پس از انتشار خبرهای زیادی در مورد جاسوسی ویندوز 10 از کاربران، کانادا امکان استفاده از این سیستم‌عامل در کشور خود را به‌صورت قانونی بررسی خواهد کرد.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ کاربران به هنگام نصب ویندوز 10 با گزینه‌ای روبرو می‌شوند که کاربر را مجبور به موافقت با جمع‌آوری اطلاعات شخصی‌شان توسط مایکروسافت از طریق ویندوز 10 می‌کند. جاسوسی‌ها کورتانا، دستیار صوتی ویندوز 10 و موتور جستجوی این شرکت از کاربران نیز حواشی رسانه‌ای زیادی را برای مایکروسافت بوجود آورد.
 
پس از انتشار این اخبار، مسئولین دولتی کانادا درخواست بررسی امکان قانونی بودن استفاده از این سیستم‌عامل در کشور خود را مطرح کرده‌اند. مسئولان کانادایی به دنبال یافتن این هستند که آیا ویندوز 10 قوانین محافظت از اطلاعات شخصی این کشور را نقض می‌کند یا خیر.
 
حتی اگر کاربر تمام قابلیت‌های جمع‌آوری اطلاعات شخصی ویندوز را غیرفعال کند، تنها موافقت با قوانین اجباری «شرایط استفاده» (terms of use)  ویندوز 10 این اجازه را به مایکروسافت می‌دهد تا اطلاعات شخصی کاربر را جمع‌آوری کند.
 
کانادا اولین کشوری نیست مسائل نقض حریم خصوصی ویندوز 10 را بررسی می‌کند؛ چندی پیش قانون‌گذاران کشور روسیه نیز درخواست ممنوعیت استفاده از ویندوز 10 در این کشور را دادند.