Gerdab.IR | گرداب

ششمین پردازنده‌‌ اینتل دنده‌ای می‌شود

تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۴

بزرگترین سازنده پردازنده‌های رایانه‌های دنیا جزییاتی از سری جدید پردازشگرهای خود به نام Skylake را منتشر کرده که یکی از شاخصه‌های اصلی این پردازنده‌ها "تکنولوژی تغییر سرعت" است.

به گزارش گرداب از تسنیم، هر چند این موضوع کمی پیچیده به نظر می‌رسد اما این تکنولوژی به پردازنده‌ها اجازه می‌دهد تا به سرعت تغییر حالت داده و روالی همچون تغییر دنده در خودرو را طی کنند.

معاون اینتل گفته است که پردازنده دنده‌ای برای پشتیبانی از حجم مختلف کارها و میزان استفاده از پردازشگرها خلق شده است. پردازشگرهای این خانواده در برابر تغییرات در حجم کاری قادر هستند بلافاصله به فرکانس بالاتری رفته تا پاسخگویی با سرعت بالا را تسهیل کنند.

وی در توصیف این عملکرد گفته پردازشگرهای جدید همپای ویندوز 10 توسعه یافته و برای آن بهینه شده به گونه‌ای که بهتر است اینطور بگوییم "یک تغییر و شلیک".

اکنون بالغ بر یک میلیارد رایانه شخصی در دنیا وجود دارد که عمر آنها بیش از سه سال است و بسیاری کاربران از کُندی‌های آن خسته شده و تصمیم دارند که سیستم خود را ارتقا بخشند لذا بهتر است که به این موضوع واقف باشند و تا تجاری شدن این نسل‌ از پردازنده‌ها دست نگاه دارند.
سری جدید پردازنده‌های اینتل روی کارایی تأکید داشته و از این منظر قادر است ویدئوهای 4K را با کُدک بهینه شده H265 پخش کند.

تاکنون چهار سری پردازنده به نام‌های Y، U، H و S توسط این کمپانی توسعه یافته است. اغلب پردازنده‌های H برای موبایل، S برای رایانه‌های شخصی، U برای نوت‌بوک و اولترابوک‌ها و Y هم برای تبلت‌هاست.

اینتل اولین کمپانی است که قابلیت اورکلاک را به پردازنده‌های موبایل برای جلب توجه گیمرها اضافه کرد.