Gerdab.IR | گرداب

تیم‌های اوهوم، add engine و اتفا به ترتیب اول تا سوم شدند

معرفی برگزیدگان ماراتون برنامه نویسی

تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴

مراسم اختتامیه دومین ماراتون برنامه نویسی تلفن همراه دانشگاه صنعتی شریف که با حضور ۶۰ تیم دانشجویی و آزاد برگزار شده بود، عصر روز شنبه ۲۱ شهریور ماه سال در سالن جابر دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

به گزارش گرداب از مهر، دکتر حمیدرضا ربیعی، دبیر دومین ماراتن برنامه نویسی دانشگاه صنعتی شریف در مراسم اختتامیه گفت: خدمات ارزش افزوده تلفن همراه بازار بسیار بزرگی است و میزان گردش مالی آن برای تمام اپراتورهای تلفن همراه در کشور به چندین هزار میلیارد تومان می رسد.
 
وی افزود: این در حالی است که ما هنوز وارد خدمات نسل جدید تلفن همراه نشده‌ایم و با ورود به این عرصه چنانچه جهت گیری‌ها درست باشد، ارزش افزوده بیشتری ایجاد خواهد شد.
 
ربیعی محتوا و سرویس را مهمترین عنصر بازار خدمات ارزش افزوده تلفن همراه ذکر کرد و گفت: بازار خدمات ارزش افزوده تلفن همراه در کشور در سال جاری رشد بسیار بالایی را تجربه کرده و نسبت به سال گذشته تقریبا دو برابر شده است.
 
ربیعی در خصوص ماراتون برنامه نویسی دانشگاه صنعتی شریف گفت: به دنبال اعلام فراخوان، حدود ۳۵۰ نفر برای شرکت در این رقابت فناورانه ثبت نام کردند که پس از غربالگری اولیه تعداد ۲۰۰ نفر در قالب ۶۰ تیم از سراسر کشور انتخاب شدند و از این بین ۱۰ تیم به عنوان تیم‌های برتر انتخاب و در نهایت ۳ تیم برگزیده از بین آنها معرفی شد.
 
رئیس آزمایشگاه خدمات ارزش افزوده موبایل شریف گفت: از میان شرکت کنندگان در این ماراتن علمی ۴۵ تیم از شهرستان‌ها و ۱۵ تیم از تهران حضور دارند و دو تیم دختران و دو تیم نوجوانان دبیرستانی نیز در این رقابت شرکت کرده اند.
 
در این ماراتون دانش آموزان، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه های سراسر کشور در قالب تیم‌های دو تا چهار نفره در ۴۸ ساعت فرصت داشتند تا نسخه اولیه یک نرم افزار موبایل را با موضوع مشخص شده از طرف کمیته داوری برنامه نویسی و ارایه کنند.
 
تیم داوری مسابقات متشکل از اساتید و متخصصان حوزه برنامه نویسی و با سرپرستی آزمایشگاه خدمات ارزش افزوده تلفن همراه دانشگاه صنعتی شریف و با مدیریت دکتر ربیعی در روز شنبه ۲۱ شهریورماه پس از بررسی ۱۱ تیم راه یافته به مرحله نهایی ، سه تیم برگزیده را انتخاب کردند.
 
به این ترتیب تیم های نیسا گلرنگ، فراز، آریامهر، ارغوان، debuggers، برجام، add engine ، اوهوم، التریت، نارنگی و اتفا در مراسم اختتامیه به رقابت با یکدیگر پرداختند تا تکلیف تیم برتر مشخص شود.
 
هیات داوران پس از جمع بندی تیم‌های اوهوم، add engine و اتفا را به عنوان تیم‌های اول تا سوم معرفی کرد. تیم اول این رقابت‌ها هشت سکه بهار آزادی، تیم دوم ۶ سکه و تیم سوم چهار سکه به عنوان جایزه دریافت کردند و از حمایت‌های لازم برای ورود به چرخه تجاری سازی و تبدیل ایده به محصول برخوردار خواهند شد.
 
تیم دخترانه افرا و تیم دبیرستانی کوکوسبزی نیز به علت حضور فعال در این رقابت‌ها شایسته تجلیل شناخته شدند.