Gerdab.IR | گرداب

امنیت سایبر خودروهای هوشمند

تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۴

شرکت آرگوس که شرکتی اسرائیلی در زمینه‌ی امنیت سایبر خودرو است، سرمایه‌گذاری بزرگی در زمینه‌ی امنیت سایبر خودروهای هوشمند کرده است.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ یک شرکت اسرائیلی به نام آرگوس (Argus) که در زمینه‌ی امنیت سایبر خودروها فعالیت می‌کند، سرمایه‌گذاری 26 میلیون دلاری در این زمینه کرده است.

این کار به علت حجم بالای حملات اخیر به خودروها صورت گرفته است. شرکت آرگوس که در حال حاضر امنیت سایبر خودروهای مقامات آمریکایی را فراهم می‌کند، روش‌های جدید برقراری امنیت سایبر را بر روی خودروهای مقامات آمریکایی آزمایش می‌کند.

این شرکت هدف خود را جلوگیری از انجام حملات سایبری به خودروها اعلام کرده است. همچنین گفته است میلیون‌ها دلار را برای رفع حفره‌های امنیتی نرم‌افزارهای خودرو سرمایه‌گذاری کرده است.

شرکت آرگوس با استفاده از «DPI» (مخفف عبارت Deep Packet Inspection است و نوعی از رمزنگاری بسته‌ها در شبکه‌های کامپیوتری است.) ترافیک شبکه و اطلاعاتی که به خودرو وارد می‌شود را بررسی می‌کند. با استفاده از این روش آن‌ها می‌توانند حملات سایبری را قبل از این‌که انجام شوند شناسایی کنند.

شرکت آرگوس اعلام کرده است که شرکت‌ خودروسازی کانادایی مگنا (Magna International)، شرکت چندملیتی خدمات مالی آلیانز (Allianz SE) و شرکت خدمات مالی ژاپنی اس‌بی‌آی گروپ (SBI Group) در این پروژه‌ی آن‌ها سرمایه‌گذاری کردند. شرکت مگنا تولیدکننده‌ی قطعات خودروی شرکت کرایسلر است که دارای آسیب‌پذیری در برابر حملات سایبری است.

اُفِر بن نون (Ofer Ben Noon)، مؤسس شرکت آرگوس، گفت: «با افزایش رشد نگرانی جامعه در زمینه‌ی امنیت سایبر، صنعت خودروسازی این موضوع را اولویت خود قرار داده است. ما به همراه دیگر تولیدکنندگان خودرو رسیدگی به موضوع امنیت سایبری خودروها را در اولویت کار خود قرار داده‌ایم.»

لازم به ذکر است که شرکت امنیت سایبر آرگوس، شرکتی خصوصی است که توسط گروهی از افراد باتجربه در واحد 8200 رژیم صهیونیستی تأسیس شد. این شرکت توسط چهره‌های مهم صنعتی در این رژیم حمایت می‌شود.