Gerdab.IR | گرداب

دانشگاه MIT و ضعف امنیتی

تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴

دانشگاه MIT در میان ضعیف‌ترین دانشگاه‌های دنیا به لحاظ امنیت سایبری قرار دارد.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که دانشگاه MIT اهمیت چندانی به امنیت سایبری خود نمی‌دهد و در میان ضعیف‌ترین دانشگاه‌ها به لحاظ امنیت سایبری قرار دارد.
 
تحقیق موردنظر دانشگاه‌ها را بر اساس چندین معیار مختلف امنیت سایبری ارزیابی کرد؛ معیارهایی از قبیل، امنیت شبکه، مهندسی اجتماعی، امنیت رمزهای عبور و ...
 
دانشگاه‌های شرکت‌کننده در این تحقیق نمره‌ای را بین A تا F بر اساس معیارهای موردنظر دریافت کردند.A نشان‌دهنده‌ی بهترین نمره و F نشان‌دهنده‌ی ضعیف‌ترین نمره بود.
 
دانشگاه MIT درمجموع نمره‌ی F را در زمینه‌ی امنیت سایبری دریافت کرد. نکته جالب‌توجه دیگر این تحقیق، قرار گرفتن دانشگاه کمبریج در میان ناامن‌ترین دانشگاه‌ها است.
 
چندی پیش، مسئولین دانشگاه ویرجینیا ادعا کردند که این دانشگاه مورد حمله‌ی سایبری قرار گرفته است. دانشگاه ویرجینیا نیز در میان ناامن‌ترین دانشگاه‌ها قرار دارد. اغلب دانشگاه‌هایی که در لیست ناامن‌ترین دانشگاه قرار دارند ازلحاظ امنیت شبکه و امنیت رمزهای عبور بسیار ضعیف هستند.
 
بر اساس این تحقیق، برطرف کردن ایرادات امنیتی موردنظر در حال حاضر امکان‌پذیر نیست، به دلیل اینکه برطرف کردن این ایرادات حداقل 28 روز زمان می‌برد و تا زمان برطرف کردن ایرادات، این دانشگاه‌ها در برابر حملات آسیب‌پذیر خواهند ماند.
 
مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) یک دانشگاه خصوصی است که در ایالت ماساچوست آمریکا قرار دارد.
 
این دانشگاه یکی از مهم‌ترین مراکز علمی تحقیقاتی در جهان است. دانشگاه ام‌آی‌تی همه‌ساله به‌عنوان بهترین دانشگاه مهندسی جهان انتخاب می‌شود. در حال حاضر رتبه‌ی این دانشگاه، درزمینه‌ی مهندسی و علوم کامپیوتر، نخست و در رتبه‌بندی کلی، در جایگاه سوم دانشگاه‌های جهان قرار دارد