Gerdab.IR | گرداب

ارسال 20 ميلياردمين پيام در توييتر

تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۸۹

سايت شبكه اجتماعي توييتر كه به كاربران امكان مي‌دهد پيام‌هايي در 140 كاراكتر يا كم‌تر به يكديگر ارسال كنند، با گذشتن پيام‌هاي ارسال شده از مرز 20 ميليارد، نقطه عطف ديگري را تجربه كرد.

گرداب- 20 ميلياردمين پيام توييت، توسط يك كاربر ژاپني كه بر اساس مشخصات پروفايلش يك طراح گرافيك است، ارسال شده و به اظهارنظري درباره ورود اشخاص ثالث به توييتر مربوط بود.

موفقيت جديد توييتر تنها دو ماه پس از گذشتن پيام‌هاي ارسال شده در اين سرويس از مرز 15 ميليارد و پنج ماه پس از رسيدن شمار پيام‌هاي ارسال شده در اين سايت به 10 ميليارد از زمان راه‌اندازي شدن آن تاكنون، حاصل مي‌شود كه 10 برابر سريع‌تر از مدت چهار سالي است كه رسيدن پيام‌هاي توييتر به 10 ميليارد طول كشيد. اين سرعت رشد چشمگير، بارزكننده‌ي رشد سريعي است كه توييتر در حال حاضر از آن برخوردار است.

حدود 300 هزار نفر روزانه براي پيوستن به توييتر تقاضا مي‌كنند و اين رشد تقاضا سيستم‌هاي IT اين شركت را تحت فشار قرار داده است. مشاهده صفحه خطاي معروف Fail Whale براي بسياري از كاربران توييتر در چند ماه گذشته عادي شده است.

به همين منظور توييتر به تازگي اعلام كرد قصد دارد فعاليت‌هاي تكنيكي خود را تا پايان سال جاري ميلادي به ديتاسنتر جديدي در نزديكي شهر سالت ليك سيتي يوتاه منتقل ‌كند تا پاسخگوي شمار روزافزون كاربران و فعاليت‌هاي آن‌ها در اين سرويس ميكرووبلاگ‌نويسي باشد.