Gerdab.IR | گرداب

روسیه گوگل را به نقض قانون متهم کرد

تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴

آژانس ضد انحصار روسیه روز گذشته گوگل را به سوءاستفاده از موقعیت برتر خود در بازار این کشور متهم کرد و هشدار داد که ممکن است این شرکت را جریمه کند.

به گزارش گرداب فارس به نقل از فرست اسپات نوشت، موتور جستجوی روسی Yandex با طرح شکایتی بر ضد گوگل این شرکت را به رفتار انحصارطلبانه تجاری متهم کرده و می گوید خواستار بررسی موضوع توسط مراجع ذی صلاح است.
 
بررسی های آژانس ضدانحصار روسیه در این زمینه نشان می دهد که گوگل با نصب برخی برنامه ها و سرویس های وابسته به خود به طور پیش فرض بر روی گوشی های همراه و تبلت ها شرکت های فناوری رقیب را متضرر کرده و جریمه سنگینی در انتظار این شرکت است.
 
در صورتی که گوگل نتواند از اتهامات وارد به خود دفاع کند ممکن است مجبور شود تا 15 درصد از کل درآمد خود در سال 2014 را جریمه بپردازد. کل درآمد گوگل در سال 2016 برابر با 66 میلیارد دلار بوده است و البته مشخص نیست چه مقدار از این رقم مربوط به روسیه است.   
 
گوگل از هرگونه اظهارنظر رسمی در این مورد خودداری کرده و می گوید در حال بررسی و تجزیه و تحلیل موضوع است. از زمان انتشار خبر مذکور ارزش سهام Yandex که مهم ترین رقیب گوگل در روسیه است تا 9 درصد افزایش یافته است.