Gerdab.IR | گرداب

سرقت اطلاعات مشتریان بانک انگلیسی

تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴

اطلاعات بانک انگلیسی Lloyd توسط هکرها به سرقت رفته و اطلاعات بانکی مشتریان Lloyd در معرض خطر قرار دارد.

شرکت بیمه‌ی RSA یک شرکت بیمه‌ی انگلیسی است که از سال 2006 با بانک Lloyd قرارداد بسته است تا به مشتریان این بانک خدمات بیمه‌ای ارائه دهد.
 
به گزارش گرداب از سایبربان؛ هکرها به دیتاسنتر RSA نفوذ کرده و اطلاعات مشتریان بانک Lloyd که در آنجا ذخیره شده است را به سرقت بردند.
 
پس از به سرقت رفتن اطلاعات؛ شرکت بیمه‌ی RSA، بانک Lloyd را در مورد این حمله باخبر کرد. به دنبال آن، Lloyd نیز کاربرانی که اطلاعات آنها به سرقت رفته بود را در جریان این حادثه قرار داد. پس از حمله، پلیس بازرسی‌های خود را شروع کرد.
 
بانک Lloyd به مشتریان خود هشدار داده است تا برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از اطلاعات حساب آنها، از «خدمات محافظت از هویت» استفاده کنند. RSA هزینه‌ی استفاده‌ی دوساله از «خدمات محافظت از هویت» را به مشتریان Lloyd پیشنهاد داده است.
 
به گفته‌ی سخنگوی RSA، اطلاعات به سرقت رفته شامل نام، آدرس، شماره‌حساب مشتریان و جزییات کد مرتب‌سازی بانک است. کد مرتب‌سازی (Sort code)، نامی است که توسط مؤسسات مالی انگلیس و ایرلندی انتخاب شده و به کدهای بانکی گفته می‌شود که برای حواله‌ی پول بین کشورهای مرتبط با آن‌ها استفاده می‌شود.
 
سخنگوی RSA گفت: "ما می‌دانیم که این حمله نباید اتفاق می‌افتاد و از تمام مشتریانی که خسارت دیده‌اند عذرخواهی می‌کنیم."