Gerdab.IR | گرداب

آمریکا به دنبال تغییر امنیت سایبر

تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۴

مشاور سابق امنیت سایبر کاخ سفید گفت که با توجه به افزایش نگرانی‌ها نسبت به امنیت سایبر، طرز تفکر راجع به چگونگی مقابله با حوادث سایبری نیز در حال تغییر است.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ مشاور سابق امنیت سایبر کاخ سفید، پائول کورتز (Paul Kurtz) اعلام کرد که باید برای رفع نگرانی‌های موجود در امنیت سایبر، تغییر وضعیت امنیت سایبر شرکت‌ها را درک و برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات همکاری کرد.

وی گفت: «ابزارهای امنیتی امروزی مانند دیواره‌ی آتش و رمزنگاری، لازم هستند اما آن‌ها برای ایجاد یک سطح امنیتی مناسب کافی نیستند. متأسفانه هکرها به کار خود ادامه می‌دهند تا برنده شوند.» همچنین وی به این نکته اشاره کرد که هک شرکت سونی نشان داد که هر جایی می‌تواند هک شود.

وی یکی از مشکلات در امنیت سایبر را عدم اهتمام شرکت‌ها برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات اعلام کرد. کورتز افزود: «اگر هرکسی مانند یک جزیره، به‌تنهایی عمل کند، هکرها از این وضعیت، مخصوصاً حملات صفر روزه (zero-day attack) منتفع خواهند شد. سازمان‌ها در صورت عمل انفرادی، اشتباهات زیادی را مرتکب شده ولی به اشتراک‌گذاری اطلاعات موجب کاهش درصد اشتباهات می‌شود.»

پائول کورتز اظهار داشت که به اشتراک‌گذاری اطلاعات سبب آگاهی سایر سازمان‌ها و واکنش به‌موقع آن‌ها است و به‌علاوه باعث تشخیص موانع قانونی می‌شود. همچنین کورتز یکی از دلایل عدم اقدام شرکت‌ها برای به اشتراک‌گذاری را شناخته شدن شرکت‌ها دانست. وی خاطرنشان ساخت که برخی شرکت‌ها به دلیل مسائل بازار، تمایلی به شناخته شدن و شهرت ندارند. وی پیشنهاد داد که برای رفع این مشکل، باید فرآیند به اشتراک‌گذاری را طوری اجرا کرد که شرکت‌ها در آن، ناشناس بمانند.

مشاور سابق امنیت سایبر کاخ سفید ادامه داد که باید موانع موجود در سر راه به اشتراک‌گذاری اطلاعات را رفع نمود و بارور شدن فرهنگ این کار چندین سال به طول می‌انجامد.