Gerdab.IR | گرداب

ضعف وزارت امنیت آمریکا در امنیت سایبر

تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۴

وزارت امنیت داخلی آمریکا به دلیل ضعف‌های موجود و کمبود آموزش برای کارمندان، در معرض خطرهای سایبری قرار گرفته است.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS) وظیفه‌ی مهمی در امنیت شبکه‌های دولت در برابر حملات سایبری دارد. در سال‌های اخیر، قانون‌گذاران این کشور سعی داشتند تا با تصویب مقررات مختلف، نقش این وزارتخانه را در سایبری آمریکا پررنگ‌تر کنند.

طبق برخی گزارش‌ها، این وزارتخانه در ایجاد هماهنگی بین کارمندان و آموزش آن‌ها در حوزه‌ی امنیت سایبر، به‌درستی عمل نکرده است. بازرس کل این وزارتخانه، جان راث (John Roth)، گفت: «ما دچار کمبود سیاست‌های مؤثر، راهنمایی‌ها و آموزش در زمینه‌ی امنیت سایبر هستیم.»

وی افزود: «وزارت امنیت داخلی یک نقش حیاتی در انسجام پاسخگویی به حوادث سایبری دارد. این حوادث به دلیل افزایش اعتماد ما به سامانه‌های فناوری اطلاعات است.» همچنین وی یکی از دلایل ضعف در آموزش امنیت سایبر کارمندان این وزارتخانه را محدودیت‌های بودجه بیان کرد. به‌علاوه راث ادامه داد که تحلیل گران سایبری در سرویس مخفی آمریکا (Secret Service) و سازمان مهاجرت و گمرک (ICE) باید از آموزش رایگان بهره‌مند شوند.

بنابراین ضعف در آموزش امنیت سایبر برای کارمندان این وزارتخانه یکی از دلایل به خطر افتادن شبکه‌های آن است. مقامات DHS به دنبال کسب اطلاعات از همه‌ی نهادهای نظارتی برای افزایش امنیت و رفع آسیب‌پذیری‌های موجود در این وزارتخانه هستند.