Gerdab.IR | گرداب

تخمین نفرات بعدی دولت در مخابرات!

تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۴

به نظر می‌رسد دولت بار دیگر قصد دارد نصرالله جهانگرد و محمد روح‌اللهی را به عنوان اعضای دولت در هیات مدیره شرکت مخابرات ایران معرفی کند.

به گزارش گرداب از ایسنا، براساس اظهارات مسوولان مخابراتی کشور به نظر می‌رسد قرار بر آن است که دولت در دور جدید هم نمایندگان قبلی خود را برای فعالیت در هیات مدیره مخابرات معرفی کند.
 
مجمع عمومی فوق العاده شرکت مخابرات ایران دهم شهریورماه برگزار شد و در قالب آن نمایندگان حقوقی دولت در این تیم انتخاب شده و مکلف به معرفی نمایندگان اصلی دولت ظرف 15 روز کاری شدند.
 
حال براساس گفته‌ها گویا قرار بر آن است که اعضای قبلی دولت بار دیگر به عنوان عضو هیات مدیره مخابرات در این جلسات حضور داشته باشند.
 
«طبق ماده 30 اساسنامه شرکت مخابرات ایران عدم حضور هر یک از اعضای هیات مدیره یا نماینده وی بیش از چهار جلسه متوالی یا شش جلسه متناوب در طول یک سال شمسی بدون عذر موجه، خود به خود موجب سلب عضویت وی در هیات مدیره می شود. تشخیص موجه بودن غیبت نیز برعهده هیات مدیره است و باید در مجمع در این خصوص تصمیم گیری شود.»
 
از سوی دیگر طی ماه‌های گذشته و به دنبال تغییر مدیرعامل شرکت مخابرات ایران که در جلسه‌ای بدون حضور نمایندگان دولت در هیات مدیره این شرکت انجام شده بود، نمایندگان وزارت اقتصاد و دارایی و سهام عدالت در دیگر جلسات هیات مدیره حضور پیدا نکرده‌ بودند و بر این اساس طبق اعلام روابط عمومی مخابرات، غیبت‌های آنها به 9 مورد رسیده بود.
 
بدین ترتیب شرکت مخابرات از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تکمیل اعضای هیات مدیره خود در تاریخ 19 مردادماه خبر داده بود که این مجمع نیز در تاریخ مذکور برگزار نشده و برگزاری آن به دهم شهریور ماه موکول شد.
 
پیش از این نصرالله جهانگرد به عنوان نماینده وزارت اقتصاد و دارایی و محمد روح‌اللهی به عنوان نماینده سهام عدالت در هیات مدیره شرکت مخابرات حضور داشتند.