Gerdab.IR | گرداب

راه‌اندازی کرسی‌ نظریه‌پردازی پدافند غیرعامل

تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۴

دبیرانجمن علمی پدافند غیرعامل کشور از راه‌ندازی کرسی‌های نظریه‌پردازی در انجمن‌های علمی پدافند غیرعامل خبر داد .

به گزارش گرداب از سازمان پدافند غیر عامل مهدی بیطرفان دبیرانجمن علمی پدافند غیرعامل کشور از راه‌ندازی کرسی‌های نظریه‌پردازی در انجمن‌های علمی پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: با انتخاب هیأت علمی، هیأت داوران و هیأت منتقدان باید به دنبال برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی به صورت تخصصی باشیمدر مراسم انتخابات انجمن علمی پدافند غیرعامل کشور،

وی ادامه داد: اعضای انجمن پدافند غیرعامل به صورت نیروی کمکی در برگزاری برنامه‌ها بوده و یک مجموعه نمونه را به ارمغان می‌آورند.انجمن علمی پدافند غیرعامل در سال 88 راه‌اندازی شده اما حدود دو سال طول کشید تا در وزارت علوم به ثبت برسد ضمن اینکه این انجمن طبق منویات مقام معظم رهبری و مرجعیت مدیریت علمی گام برمی‌دارد.

بیطرفان با اشاره به افزایش فعالیت انجمن علمی پدافند غیرعامل در کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر بحث انجمن علمی پدافند غیرعامل در 4 استان در حال پیگیری است که همدان به عنوان نخستین استان در برگزاری انتخابات هیأت مدیره انجمن اقدام کرده و 3 استان دیگر نیز درحال آماده‌سازی انجمن و عضوگیری از بین علاقه‌مندان هستند.

دبیرانجمن علمی پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه همدان با داشتن 34 عضو در انجمن علمی استانی قوی است، یادآور شد: همدان نخستین استانی است که در آن انتخابات برگزار می‌شود ضمن اینکه در این انتخابات 3 نفر به عنوان هیأت مدیره، یک نفر عضو علی‌البدل و دو نفر به عنوان بازرس انجمن فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی تشکیل انجمن علمی، مرجعیت علمی پدافند بوده و مسئولیت آن به عهده انجمن علمی پدافند غیرعامل در استان‌هاست.

مهدی بیطرفان عدم وجود تئوریه و نظریه تخصصی در بحث پدافند غیرعامل را مشکل اساسی دانست و عنوان کرد: در این راستا ما به دنبال ارائه و تولید نظریه‌های تخصصی و تئوری هستیم البته باید بیشتر به این موضوع پرداخته شود.

وی در پایان از راه‌ندازی کرسی‌های نظریه‌پردازی در انجمن‌های علمی پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: با انتخاب هیأت علمی، هیأت داوران و هیأت منتقدان باید به دنبال برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی به صورت تخصصی باشیم.