Gerdab.IR | گرداب

افزایش استفاده کاربران اینترنت از شبكه‌هاي اجتماعي و بازی

تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۸۹

بر اساس يافته‌هاي يك پژوهش، كاربران اينترنت آمريكايي زمان بسياري را در شبكه‌هاي اجتماعي و بازي‌ها و مدت كم‌تري بر روي ایميل و پورتال‌هاي اينترنتي سنتي سپری مي‌كنند.

به گزارش گرداب به نقل از ایسنا، طبق پژوهش نيلسن، كاربران اينترنت در ماه ژوئن، 23 درصد از زمان آنلاين خود را در شبكه‌های اجتماعي گذراندند كه نسبت به 16 درصد در مدت مشابه سال گذشته، افزايش يافته است.

سهم بازي‌هاي آنلاين كه با برنامه‌هاي اجتماعي مانند فارمويل شركت زينگا هدايت مي‌شوند به 10 درصد افزايش يافته و رتبه شماره دو محبوب‌ترين فعاليت‌هاي اينترنتي كاربران را از ايميل گرفته است.

به گفته تحليلگران نيلسن، شبكه های اجتماعي شيوه ارتباط افراد و يافتن اطلاعات آنلاين را تغيير داده‌اند، به‌طوري كه افراد كم‌تري به پورتال‌هاي تحت اداره شركت‌هايي مانند ياهو و مايكروسافت مراجعه مي‌كنند و ترجیح می‌دهند این‌کار را در یک محیط اجتماعی در حالی که پیام‌های دوستان و همکارانشان را مشاهده می‌کنند، انجام دهند.

كاربران اينترنت در ماه ژوئن، 4.4 درصد از زمان آنلاين خود را در پورتال‌ها سپري كردند كه نسبت به 5.5 درصد در مدت مشابه سال گذشته، كاهش يافته است.
سهم اي‌ميل از زمان آنلاين كاربران نيز از 12 درصد به 8.3 درصد تنزل كرد.

به‌جز شبكه‌های اجتماعي و بازي‌ها، زمان پخش ويدئو و فيلم نیز از 3.5 به 3.9 درصد افزایش یافت.