Gerdab.IR | گرداب

حساب اپل از خزانه آمریکا بیشتر است

تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴

حقایقی در مورد کمپانی اپل وجود دارد که شاید تا قبل از این نمی دانستید.

به گزارش گرداب از باشگاه خبرنگاران جوان، اپل یکی از سازندگان محبوب ترین گوشی هوشمند و تبلت دنیا است، خیلی‌ها این کمپانی را می‌شناسند اما حقایقی در مورد اپل وجود دارند که شاید از آن‌ها مطلع نباشید.

یکی از حقایق در مورد اپل این است که سود سرشاری که توسط اپل به دست می‌‌آید از فروش آیفون است اما شاید این موضوع را خیلی‌ها بدانند. 5 حقیقت را که احتمالا نمیدانستید در اینجا بخوانید:


1 – لوگوی امروز اپل با لوگوی اصلی این کمپانی تفاوت بسیاری دارد

لوگوی سیب گاز زده اپل که امروز در محصولات این کمپانی استفاده می‌شود اولین لوگوی این شرکت نبوده و با لوگوی اولیه آن تفاوت بسیاری دارد.


2 – امروز اپل با ارزشترین کمپانی دنیا است

ارزش سهام اپل باعث می‌شود مغز آدم سوت بکشد، این مبلغ برابر 568 میلیارد دلار است که باعث شده اپل با ارزشترین کمپانی دنیا شود. کمپانی قبلی که به عنوان با ارزشترین کمپانی دنیا بوده 400 میلیارد دلار ارزش داشته که نام آن Exxon-Mobile بوده است.


3 – اپل پتنتی به نام slide-to-unlock را در اختیار خود دارد که هیچ کمپانی دیگری حق استفاده از آن را ندارد

شاید تصور کنید که کشیدن انگشت به سمت راست و باز شدن قفل گوشی چیز خاصی نیست اما همین کار را هیچ گوشی دیگری جز آیفون نمی‌تواند انجام دهد، زیرا حق ثبت اختراع این ویژگی در اختیار اپل است.

4 – حقوق سالانه 9 مدیر اپل از حقوق 95000 کارگر این کمپانی در چین بیشتر است

تحقیقات اخیر نشان داده که 9 مدیر ارشد اپل سالانه در مجموع 441 میلیون دلار حقوق دریافت می‌کنند که این مبلغ از حقوق 95000 کارگی که در فاکسکان برای اپل کار می‌کنند بیشتر است.

5 – برخی از زمان‌ها میزان پول اپل در بانک از میزان پولی که در خزانه آمریکا بوده بیشتر بوده است

دولت پول چاپ می‌کند اما این کار را در زمان‌های مشخصی انجام می‌دهد، در بعضی از زمان‌ها پولی که در بانک متعلق به اپل بوده از میزان پول موجود در خزانه آمریکا بیشتر بوده است. در سال 2011 اپل در بانک مبلغ 75.88 میلیار دلار پول نقد داشت در حالی که در همان زمان در خزانه آمریکا تنها 73.77 میلیارد دلار پول وجود داشته است.