Gerdab.IR | گرداب

مايکروسافت واقعا در ایران شعبه دارد؟

تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۴

چند روزی است که خبرهایی از افتتاح شعب ماکروسافت در ایران شنیده می شود ولی گویا این اخبار گمانه زنی هایی بیش نیست.

به گزارش گرداب از باشگاه خبرنگاران جوان اگر به یاد داشته باشید، سال گذشته بود که یکی از شرکت های الکترونیکی داخلی، توانست نمایندگی فروش برخی محصولات مایکروسافت در ایران را کسب کند و اجازه ی فروش محصولات اين شركت با نام های لومیا، نوکیا و مایکروسافت را در ایران کسب کند.  ما نیز طی جلساتی که با این شرکت داشتیم، متوجه شديم كه تلاشهاي اين واحد براي دست يابي به نمايندگي در واقع به در بسته خورده و وجود برخی موانع و دشواری ها، امکان حضور رسمی این شرکت را در بازار گوشی های موبایل نداد. این موضوع همینطور ادامه داشت تا اینکه پس از گذشت چند ماه، بالاخره مجوز حضور لوازم الکترونیکی آمریکایی در ایران صادر شد و شرکت های بزرگی که به دنبال اخذ نمایندگی مایکروسافت بودند، به تکاپو افتادند تا نمایندگی فروش محصولات مایکروسافت در ایران را رسما اعلام کنند.

ماکروسافت واقعا در ایران شعبه دارد؟

تا اينكه چندي پيش برخی کاربران خبر از صفحه ای دادند که در آن تبليغات رونمایی از حضور رسمی مایکروسافت در کاخ ملت واقع در مجموعه ی سعد آباد تهران داده شده بود. در این صفحه هیچ اطلاعاتی در خصوص کم و کیف ماجرا ذکر نشده است و جز لوگوی مایکروسافت، ویندوز فون و مایکروسافت بند می توان لوگوی شرکت های سانا پرداخت ارس، شرکت نامداران ائل رایانه و در كمال تعجب فدراسیون تیراندازی جمهوری اسلامی ایران را نيز مشاهده کرد و از چند روز پيش در فضای وب به صفحاتی بر میخوریم که خبر از افتتاح اولین شعبه فروشگاه های ماکروسافت را در تهران می دهد. لذا گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان بر آن شد تا از صحت و سقم این خبر مطلع شود ولي با تماس های مکرر به نمایندگی های این محصول در ایران جواب قانع کننده ای از آن دریافت نکرد.

ماکروسافت واقعا در ایران شعبه دارد؟

جالب تر از آن اینکه وقتی به سایت لومیا ماکروسافت سر می زنید و سراغ از نمایندگی ایران را می گیرید، اسم کشورمان در لیست نمایندگان خاورمیانه دیده می شود ولی با پیگیرهای انجام شده باشگاه خبرنگاران هیچ نمایندگی در ایران فعال نیستند .

ماکروسافت واقعا در ایران شعبه دارد؟

فدراسيون تير اندازي هم كه اين خبر را نه تاييد كرده و نه تكذيب و حال این سوال پیش می آید که آیا مايکروسافت در ایران واقعا شعبه دارد یا خیر؟