Gerdab.IR | گرداب

لینوکس مایکروسافت

تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۴

در زمانی که توجه همه به سمت ویندوز 10 جلب شده است. مایکروسافت اعلام کرد سیستم‌عامل دیگری بر پایه‌ی لینوکس توسعه داده است.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ بسیاری از مردم در سراسر دنیا فکر می‌کردند که ویندوز 10 جدیدترین سیستم‌عامل مایکروسافت است؛ اما مایکروسافت سیستم‌عامل دیگری دارد که بر پایه‌ی لینوکس ساخته شده است.
 
کاربرها نمی‌توانند این سیستم‌عامل را مانند ویندوز 10 امتحان کنند. مایکروسافت اعلام کرده است که قصد ندارد در این سیستم‌عامل از نمونه‌های مختلف دسکتاپ اوبونتو (Ubuntu)، مینت (Mint) و فدورا (Fedora) تقلید کند. این سیستم‌عامل برای رایانه‌ها توسعه داده نشده است. این سیستم‌عامل، یک سیستم‌عامل مخصوص به شبکه‌های مرکز داده (Data Center) است و برای سرویس رایانش ابری مایکروسافت به نام مایکروسافت آژور (Microsoft Azure) توسعه داده شده است.
 
در واقع مایکروسافت رابطه‌ی بسیار خوبی با لینوکس دارد. مایکروسافت در گذشته نیز با برنامه‌ها و سیستم‌عامل‌های متن‌باز (Open Source) رابطه داشته است. این شرکت در طول چند سال گذشته در لیست 20 شرکت برتری که با لینوکس رابطه دارد، قرار گرفته است. همچنین در 3 سال گذشته یک درصد از کدهای هسته‌ی لینوکس به کمک مایکروسافت تولید شده است.
 
مایکروسافت آژور یک پلتفرم رایانش ابری مایکروسافت است که برای ایجاد، توسعه و مدیریت اپلیکیشن‌ها از طریق یک شبکه جهانی از مراکز داده تحت مدیریت مایکروسافت است. مایکروسافت اَژور این قابلیت را دارد که اپلیکیشن‌ها را توسط زبان‌ها، ابزارها و چارچوب‌های مختلفی ایجاد کنند و به توسعه دهندگان امکان ادغام اپلیکیشن‌های عمومی خود را در محیط فناوری اطلاعات موجود می‌دهد.