Gerdab.IR | گرداب

هشدار FBI به صنایع آمریکایی

تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۴

FBI از کلیه صنایع بزرگ و کوچک آمریکایی خواست تا برای مبارزه با تهدیدات رو به رشد حملات سایبری برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ تیموتی والاچ (Timothy Wallach)، نماینده ویژه بازرسی FBI که در حال حاضر مسئولیت نیروهای سایبری را در سیاتل آمریکا بر عهده دارد در این زمینه گفت: «مشاغل مختلف باید برنامه‌ریزی در زمینه امنیت سایبری را جزو اولویت‌های خود قرار دهند.»

کارشناسان امنیتی آمریکایی ادعا می‌کنند، بسیاری از حملات سایبری صورت گرفته علیه دولت آمریکا، حملاتی با پشتوانه دولتی هستند. والاچ در صحبت‌های خود مدعی شد فناوری حملات صورت گرفته علیه کشورش، توسط دولت‌های مختلف، برای جرائم سایبری بین‌المللی استفاده می‌شود.

والاچ مدعی شده است: «من با اطمینان نمی‌توانم بگویم که این یک جنگ سایبری است؛ اما باید بگویم، ملت‌هایی وجود دارند که اهداف مشخصی را در آمریکا مورد هدف قرار می‌دهند و اطلاعات آنها را به سرقت می‌برند. در بعضی از حملات صورت گرفته علیه آمریکا، عملکرد بعضی از ارگان‌ها و سازمان‌ها مختل می‌شود.»

والاچ در مورد سطح دسترسی FBI به اطلاعات و رمزنگاری اطلاعات توسط این نهاد امنیتی آمریکا گفت: «این موضوعی است که باید توسط دادگاه تصمیم‌گیری شود.»

نظرات این مأمور پلیس فدرال آمریکا در حالی منتشر می‌شود که بر اساس تحقیق صورت گرفته توسط شرکت امنیت سایبری ترند میکرو، برنامه‌های پاسخ به حوادث سایبری از جمله، مانورهای دفع حملات سایبری در بین سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی انگلیس و بسیاری از نهادها و سازمان‌های دولتی اروپایی، بدون استفاده باقی ‌مانده است.

ریک فرگوسن (Rik Ferguson)، معاون تحقیقات امنیت جهانی شرکت ترند میکرو، دراین‌باره گفته است: «یک مانور سایبری، ابزار مفیدی است که بازخوردهای مثبتی را با خود به همراه خواهد داشت. این بسیار مهم است که هر بخش از صنعت، به موضوع امنیت سایبری، بیشتر بیندیشد. مطمئناً امنیت، باید در اولویت هر چیزی قرار بگیرد.»

به عقیده کارشناسان امنیتی اروپایی، سازمان‌های دولتی انگلیس، بیشترین آمار را در میان سایر کشورهای اروپایی از نظر هدف قرار گرفتن در حملات سایبری دارند.