Gerdab.IR | گرداب

بدبینی کاربران به محصولات اپل

تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۴

مدتی پیش خبری مبنی بر آلوده شدن تعدادی از نرم افزارهای مارکت اپل منتشر شد، اکنون این شرکت در تلاش است تا هرچه سریع تر کلیه نرم افزارهای آلوده را از فروشگاه خود پاک کند.

به گزارش گرداب از باشگاه خبرنگاران جوان؛ انتشار خبر آلوده شدن تعداد زیادی از نرم افزارهای شرکت اپل باعث شد تا این شرکت هرچه سریع تر فروشگاه نرم افزاری خود را پاک سازی کند. در حال حاضر اپل توانسته تعدادی از نرم افزارهای آلوده  را شناسایی و پاک کند اما هنوز در تلاش است تا از امنیت سایر برنامه ها اطمینان پیدا کند.
 
بر اساس گزارشی که در سایت رویترز منتشر شده، هکرها با استفاده از نرم افزاری آلوده توانسته بودند وارد فروشگاه اپل شوند و تعدادی از برنامه های موجود در این فروشگاه را آلوده کنند، اطلاعات درز کرده از نحوه هک این فروشگاه نشان می دهد  که هدف هکرها دسترسی به اطلاعات کاربران چینی بوده، البته درصدی از اطلاعات به سرقت رفته اروپا و آمریکا را نیز شامل می شود.
 
اپل در تلاش برای پاک سازی بیش از 344 نرم افزار
 
اپل در حال حاضر اطلاعات دقیقی از تعداد نرم افزارهای آلوده منتشر نکرده اما شرکتی چینی که عمده فعالیتش مربوط به امینت تلفن هوشمند است، تعداد نرم افزارهای آلوده را بیش از 344 اعلام کرده، این اتفاق باعث شده تا بسیاری از ادعاهای اپل مبنی بر امنیت بسیار بالای فروشگاه این شرکت به زیر سوال رود.
 
بیشتر طرفداران شرکت اپل امینت بالا و غیر قابل نفوذ بودن محصولات این شرکت را دلیل انتخابشان بیان می کنند، اما با این دست اتفاقات،  آیا می توان همچنان بر عقاید پایبند بود؟