Gerdab.IR | گرداب

برگزاری کارگاه سایبری آمریکا در موزامبیک

تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۴

وزارت خارجه‌ی آمریکا کارگاه امنیت و جرائم سایبری در موزامبیک برگزار می‌کند.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ وزارت خارجه‌ی آمریکا و دولت موزامبیک، با حمایت وزارت دادگستری آمریکا کارگاه امنیت سایبر و جرائم سایبری در شهر ماپوتو، پایتخت موزامبیک، برگزار خواهند کرد. این کارگاه از 22 تا 24 سپتامبر برگزار می‌شود.

منطقه‌ی آفریقای سیاه که به منطقه‌ی جنوب صحرای بزرگ آفریقا گرفته می‌شود، همزمان با گسترش اینترنت و استفاده از تلفن همراه، با تهدیدات سایبری دست‌وپنجه نرم می‌کند. در این کارگاه در مورد امنیت تلفن همراه، ایجاد گروه‌های پاسخگویی به حوادث رایانه‌ای و دسترسی به اینترنت صحبت می‌شود.

 در اینجا ذکر نکاتی در مورد امنیت سایبر موزامبیک مفید به نظر می‌رسد.

موزامبیک، به‌طور رسمی گروهی برای پاسخگویی به حوادث ندارد. به‌علاوه هیچ‌گونه چارچوب امنیت سایبر و حتی نهادی که مسئولیت امنیت سایبر را بر عهده بگیرد در این کشور وجود ندارد. از نظر آموزشی نیز، دوره‌های آموزشی مشخص، تحصیلات عالی و تعداد مشخصی از متخصصین امنیت سایبر در موزامبیک موجود نیست.

با توجه به عدم وجود قانون خاصی برای جرائم سایبری، به نظر می‌رسد آمریکا سعی دارد با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این زمینه و امنیت سایبر در موزامبیک، احتمالاً نظرات و طرز تفکر خود را در امنیت سایبر بر مقامات این کشور تحمیل کند. همچنین آمریکا قصد دارد با آشنا کردن کشورهای آفریقایی ضعیف در امنیت سایبر، شرکای خود را در این منطقه گسترش دهد.