Gerdab.IR | گرداب

تلاش های جدید پنتاگون در عرصه ی سایبر

تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۴

پنتاگون در تلاش برای افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی سلاح‌های سایبری است و همچنین خواستار وضع قواعد جنگ سایبری شده است.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، اعلام کرد که در زمینه‌ی برنامه‌های تحقیقاتی و حفاظت از سلاح‌های سایبری و جنگ الکترونیک، شدیداً سرمایه‌گذاری می‌کند. در برخی گزارش‌ها آمده است که با توجه به سلاح‌های دشمنان آمریکا در فضای سایبر و فضای واقعی تا پایان سال مالی 2016، بودجه‌ی آمریکا برای حل مشکلات این قلمروها افزایش می‌یابد.

همچنین پنتاگون نیز خواستار ایجاد قواعدی برای جنگ سایبری شده است. تری هالورسن (Terry Halvorsen)، مدیر ارشد اطلاعات پنتاگون، گفت: «پیشرفت پدافند سایبر نیازمند تغییر فرهنگ در این زمینه است. ما نمی‌دانیم پاسخ مناسب چیست، خط تمایز میان جرم و جنگ سایبری چیست.» همچنین وی افزود که بخش نظامی، قانون‌گذاران و سایر مسئولین اطلاعاتی باید به دنبال ایجاد قواعد استانداردی برای جنگ سایبری باشند. البته برخی از صاحب‌نظران حوزه‌ی سایبری در آمریکا اعلام کردند که علم به رفتار و نحوه‌ی پاسخگویی آمریکا به یک حمله، می‌تواند عامل بازدارنده‌ای برای حمله‌کنندگان باشد.

چندی پیش نیز دموکرات‌های کمیته‌ی اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا خواستار وضع قواعدی برای جنگ سایبری مانند کنوانسیون ژنو شدند. به نظر می‌رسد با توجه به حملات اخیری که پنتاگون مدعی شده به شبکه‌های این وزارتخانه صورت گرفته، پنتاگون به فکر تقویت شبکه‌های پدافندی خود شده است. همچنین این وزارتخانه قصد دارد با استفاده‌ی هرچه بیشتر از گروه‌های متخصص، از شبکه‌های خود دفاع کند.