Gerdab.IR | گرداب

اتصال ۱۸.۲ میلیارد دستگاه به اینترنت

تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۴

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور درباره تعداد دستگاه‌های متصل به اینترنت در جهان گفت تا امسال این میزان به ۱۸.۲ میلیارد دستگاه می‌رسد در حالی که تعداد کاربران اینترنت همچنان ۳.۲ میلیارد است.

به گزارش گرداب از تسنیم، ناصرعلی سعادت در افتتاحیه نمایشگاه ایران تلکام 2015 با اشاره به اینکه درآمد بازار کار تلکام تا امسال به 1100 میلیارد یورو رسیده است، عنوان کرد: سهم خاورمیانه و آفریقا در این میان رقمی حدود 103 میلیارد یورو است که ظرف 2-3 سال آینده به 120 میلیارد یورو خواهد رسید.  
 
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور  اینترنت اشیا را پروژه‌ای تخیلی ندانست و گفت: گزارشی را از سیسکو مطالعه می‌کردم که درباره تعداد دستگاه‌های متصل به اینترنت بود که در آن گفته شده تا امسال این میزان به 18.2 میلیارد دستگاه می‌رسد در حالی که تعداد کاربران اینترنت همچنان 3.2 میلیارد است.  
 
وی با اشاره به برآوردهایی که در راستای اتصال دستگاه‌ها به یکدیگر منتشر شده گفت: بازار کشور ما قابلیت اتصال 200 میلیون دستگاه الکترونیکی را دارد که این رقم تا سال 2020 به 550 میلیون دستگاه می‌رسد.
 
سعادت با اشاره به اینکه این تلکام اولین نمایشگاه مخابراتی بعد از توافقات سیاسی ایران است، گفت: با این حساب شاهد جذابیت برگزاری آن برای رقبای بین‌المللی هستیم و لذا باید کاری کنیم تا فرصت جذاب سرمایه‌گذاری در کشور تبدیل به تهدید نشود و از شیرینی برداشته شدن تحریم‌ها نهایت استفاده را بکنیم.
 
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور افزود: تمامی دست‌اندرکاران باید شانه به شانه هم کار کنند تا سال آینده‌ای که دیگر تحریمی نخواهیم داشت، فرصت تعاملات بین‌المللی را بیش از پیش داشته باشیم.