Gerdab.IR | گرداب

اهمیت امنیت سایبر در شمال اروپا

تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۴

کشورهای شمال اروپا از نظر داشتن منابع طبیعی، بسیار غنی هستند و همین مسئله موجب تهدیدات سایبری برای به دست آوردن اطلاعات صنایع این کشورها شده است.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ کشورهای شمال اروپا و اقیانوس اطلس موسوم به «نوردیک»، در پی افزایش تهدیدات سایبری، در صدد افزایش امنیت سایبر هستند. این کشورها شامل دانمارک، ایسلند، سوئد، فنلاند و نروژ می‌شوند. افزایش جرائم سایبری به دنبال گسترش اینترنت، زنگ خطری را برای کشورهای این منطقه به صدا درآورده است.

جارنو لیمنل (Jarno Limnell)، یکی از استادان دانشگاه آلتو در فنلاند، گفت: «امنیت سایبر یک نقش جدایی‌ناپذیر در سیاست، استراتژی و تصمیم‌گیری‌های مقامات دارد.» وی افزود: «حمله‌ی سایبری، یک جاسوسی نظامی می‌تواند باشد، ولی در وهله‌ی اول، سامانه‌های سیاست‌گذاران و صنایع منطقه‌ی نوردیک را هدف می‌گیرد. جاسوسی سایبری بزرگ‌ترین مشکل کشوهای نوردیک است.»

همچنین شرکت امنیتی فایرآی (FireEye)، اعلام کرده است که تهدیدات سایبری در میان کشورهای منطقه‌ی نوردیک، ملموس‌تر شده و میزان بدافزارها و حملات پایدار و پیشرفته (APT) در نروژ، 47 درصد، در دانمارک، 36 درصد، در سوئد، 14 درصد و در فنلاند 3 درصد دیده شده است. علاوه بر این‌ها، مقامات این شرکت تصریح کردند که حملات هکرها با پشتیبانی دولت‌ها و به‌منظور هدف قرار دادن صنایع و بخش دولتی کشورهای این منطقه رو به افزایش است.

منطقه‌ی نوردیک دارای منابع طبیعی سرشار و انرژی‌های تجدید پذیر است و همین مسئله موجب تهدیدات سایبری برای این منطقه شده است. هکرها برای به دست آوردن اطلاعات اقتصادی، نظامی، سیاسی و صنعتی سازمان‌های کشورهای نوردیک، با توجه به منابع غنی این کشورها، دست به حمله‌ی سایبری به صنایع آن‌ها می‌زنند.