Gerdab.IR | گرداب

ابزار رهبری انگلیس در اقتصاد دیجیتال

تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۴

انگلیس که سودای رسیدن به رهبری اقتصاد دیجیتال دنیا را دارد، سعی می‌کند تا با افزایش امنیت سایبر بخش تجاری به این هدف دست یابد.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ اد وایزی (Ed Vaizey)، وزیر اقتصاد دیجیتال انگلیس، اعلام کرد که امنیت سایبر مناسب موجب تمامی بخش خای اقتصاد دیجیتال را پی‌ریزی می‌کند. وی ادامه داد که انگلیس به امنیت سایبر نیاز دارد تا بتواند تجارت و خدمات عمومی خود را امنیت ببخشد. ناگفته نماند که انگلیس مدعی است که رهبری فناوری‌های دیجیتال را بر عهده دارد اما باید به رهبری امنیت سایبر دست پیدا کند.

همچنین دولت انگلیس، 500 هزار پوند برای کمک به گسترش علوم برای افزایش مهارت‌های امنیت سایبر به دانشگاه‌های این کشور اختصاص داده است. به‌علاوه در سال 2011، اجرای برنامه‌ی ملی امنیت سایبر انگلیس کلید خورد و بنا بر برخی گزارش‌ها، این کشور 860 میلیون پوند تاکنون برای حفاظت و ارتقای امنیت سایبر هزینه کرده است.

همچنین GCHQ اعلام کرده است که مجرمین سایبری از ضعف موجود در سامانه‌های شرکت‌های فناوری اطلاعات استفاده می‌کنند.

انگلیس سعی دارد تا با فراهم کردن معیارهای در زمینه‌ی بهداشت سایبری، امنیت سایبر در حوزه‌ی تجارت افزایش دهد. علاوه بر این‌ها، این کشور با اجرای برنامه‌های دیگر در تلاش است تا از تهدیدات سایبری نسبت به بخش تجاری جلوگیری کند؛ مانند برنامه‌ای برای مشاغل کوچک و متوسط که با اجرای آن، امنیت سایبر مشاغل مذکور افزایش یابد و از نظرات تجاری و حقوق فکری آن‌ها حفاظت شود.