Gerdab.IR | گرداب

شبکه IP مخابرات راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴

مدیر امور شبکه شرکت مخابرات ایران از راه‌اندازی شبکه یکپارچه IP مخابرات به منظور هم‌افزایی حوزه ثابت و سیار تا پایان سال 1396 خبر داد.

به گزارش گرداب از فارس محمدرضا حاجی محمدی در واکنش به انتقاد وزارت ارتباطات که اعلام می‌کند شرکت مخابرات باید شبکه را مبتنی بر IP توسعه دهد تا امکان ارائه چندین سرویس روی یک خط و در نتیجه افزایش درآمد مخابرات فراهم شود، اظهار داشت: با توجه به الزامات پیاده ‌سازی شبکه ملی اطلاعات، با تصویب هیات مدیره شرکت مخابرات ایران مقرر شد شبکه یکپارچه IP کشوری مخابرات تا سال 96 پیاده‌سازی و اجرا شود.
 
مدیر امور شبکه شرکت مخابرات ایران افزود: اپراتورهایی در دنیا موفق می‌‌شوند که از تک محصولی بودن خارج شوند و محصولات متنوعی را در حوزه ثابت، دیتا و همراه ارائه کنند.
 
وی توضیح داد: مدل شبکه IP کشوری نیز با رویکرد هم‌افزایی در حوزه‌های ثابت و سیار اجرا می‌شود.
 
حاجی محمدی تصریح کرد: تکنولوژی مخابرات در دنیا از شبکه TDMبه شبکه IP تغییر کرده است و در مخابرات ایران مسیر تغییر از TDM به سمت شبکه مبتنی بر IP  یا IMS/NGN آغاز شده است.
 
مدیر امور شبکه شرکت مخابرات ایران خاطر نشان کرد: تجهیزات IMS/NGN در برخی استان‌ها شامل استان‌های فارس، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی نصب شده و در تمام استان ها نیز تا پایان سال 96 نصب و پیاده‌سازی خواهد شد.