Gerdab.IR | گرداب

کناره‌گیری مشاور ارشد سایبری اوباما

تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴

مشاور ارشد اوباما در امور سایبری، مسند خود را در کاخ سفید پس از دو سال ترک کرد.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ یکی از مشاوران ارشد باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، در امور سایبری، کاخ سفید را پس از دو سال ترک کرد. مدیران ارشد کاخ سفید تلویحاً این موضوع را تائید کرده‌اند.

وبگاه فدرال تایمز (Federal Times) در خبری اعلام کرد که آری شوارتز (Ari Schwartz)، مدیر ارشد امنیت سایبری شورای امنیت ملی (National Security Council)، بعد از دو سال سابقه کار در جایگاه یکی از مدیران ارشد اوباما، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

کاخ سفید تا این لحظه درباره این خروج ناگهانی شوارتز، سکوت کرده و دلیل خاصی را نیز برای این موضوع اعلام نکرده است؛ اما یکی از مقامات دولت فدرال دراین‌باره گفته که کناره‌گیری وی، برنامه ریزی شده بوده و شوارتز بعد از خروج از سمت خود در وبگاه The Hill مشغول به کار شده است.

شوراتز، در بدو ورود به کاخ سفید، در بخش مدیریت سیاست‌های امنیت سایبری، آزادی‌های مدنی و سیاسی کاخ سفید مشغول به کار شد. بنا به اظهارنظر برخی از کارشناسان، این کناره‌گیری وی، به دلیل افزایش انتقادات به دولت، به خاطر جنگ سایبری میان روسیه، چین و آمریکا بوده و همین موضوع سبب کناره‌گیری شوارتز از قدرت شده است.

بنا به اعتقاد و ادعای کارشناسان آمریکایی، چین، منشأ حملات گسترده سایبری صورت گرفته علیه دولت فدرال و بخش‌های خصوصی در آمریکا است و همین موضوع سبب بروز تنش‌های گسترده‌ای در روابط دو کشور شده است.