Gerdab.IR | گرداب

تاکسی‌های بدون راننده از راه می‌رسند

تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴

شرکت ربات تاکسی از آغاز تست و استفاده آزمایشی از تاکسی های بدون نیاز به راننده در سال 2016 خبر داده و امیدوار است استفاده تجاری از این تاکسی ها در سال 2020 آغاز شود.

به گزارش گرداب فارس به نقل از مشبل نوشت، در سال 2020 المپیک تابستانی در شهر توکیو پایتخت ژاپن برگزار می شود و لذا از این تاکسی ها برای خدمات رسانی به مردم و شرکت کنندگان در رقابت ها استفاده می گردد.
 
آزمایش ها در این زمینه در جنوب شهر توکیو صورت می گیرد و مسافران برای جابجایی در مسیرهای ساده و مستقیم از تاکسی های یاد شده استفاده می کنند.
 
ربات تاکسی شرکتی است که با همکاری شرکت اینترنتی DeNA و شرکت ZMP فعال در حوزه فناوری خودروهای بدون راننده تاسیس شده است. دولت ژاپن برنامه های گسترده ای برای تسریع استفاده از فناوری های جدید دارد و تاسیس این شرکت در همین راستا صورت گرفته است.
 
یکی دیگر از اهداف ساخت این خودروها کمک به رفت و آمد افراد کهنسال و معلول است که توان رانندگی در مسیرهای شلوغ و پررفت و آمد را ندارند. همچنین جهانگردانی که با مسیرهای رانندگی در ژاپن آشنایی ندارند می توانند از این خودروها استفاده کنند.
 
برخی شرکت های اروپایی و آمریکایی هم در تلاش برای ساخت و عرضه خودروهای بدون نیاز به راننده هستند و البته در این زمینه باید موافقت سازمان های راهنمایی و رانندگی را هم جلب کنند.