Gerdab.IR | گرداب

سرقت اطلاعات 4.6 میلیون مشتری آمریکایی

تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴

شرکت آمریکایی Scottrade کارگذار خدمات مالی و بانکی آنلاین در میسوری آمریکا تایید کرده که 4.6 میلیون نفر از مشتریانش در سال های 2013 و 2014 قربانی حملات سایبری بوده‌اند.

به گزارش گرداب فارس به نقل از رویترز نوشت، هکرها با دسترسی به اسامی و آدرس های مشتریان Scottrade توانسته اند به اطلاعات خصوصی آنها دسترسی پیدا کنند.
 
شرکت Scottrade خود متوجه این حمله نشده و مقامات قضایی فدرال آن را به اطلاع مدیران شرکت یادشده رسانده اند. تحقیق در این زمینه توسط پلیس ادامه دارد. اسامی قربانیان این حملات و حجم دقیق اطلاعات به سرقت رفته اعلام نشده است. اف بی آی نیز فعلا از هرگونه اظهارنظر خودداری کرده است.
 
دو روز قبل نیز اعلام شده بود که اطلاعات حساس کاربری حدود 15 میلیون نفر از مشتریان و کاربران شرکت Experian Plc به سرقت رفته است. این افراد کسانی هستند که به دنبال ثبت حساب کاربری رایگان در شرکت مخابراتی تی موبایل بوده اند.
 
این رویدادها در شرایطی رخ می دهد که آمریکا و چین به دنبال امضای قراردادی با هدف ارتقای امنیت سایبری و کاهش حملات این چنینی در فضای مجازی هستند. همچنین اوباما این ماه را ماه افزایش آگاهی در حوزه امنیت سایبر اعلام کرده است.