Gerdab.IR | گرداب

باهوش‌تر شدن دستیار صوتی اپل

تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴

اپل با خرید یک شرکت فناوری کوچک قصد دارد دستیار صوتی خود را باهوش‌تر و کارآمدتر کند.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ بنا بر برخی گزارشات، شرکت اپل برای پیشرفته‌تر کردن دستیار صوتی خود سیری (Siri) در زمینه‌ی فناوری گفتاری و عملکرد، شرکت ووکال آی‌کیو (1Vocal IQ) را خریداری کرده است. شرکت اپل به مرور زمان شرکت‌های فناوری کوچک را خریداری می‌کند؛ اما هدف این کار اپل مشخص نیست.

با وجود اینکه اپل هدف خود را از خرید شرکت‌ها اعلام نمی‌کند؛ اما با توجه به گزارشات به نظر می‌رسد تمرکز اصلی شرکت ووکال باهوش‌تر کردن دستیار صوتی اپل است.

در وبگاه ووکال نوشته شده است: «ووکال آی‌کیو اولین شرکتی است که یک 2API  خودآموز زبان انسان را تولید کرده است. هدف از تولید این زبان برقراری ارتباط و مکالمه‌ی واقعی و طبیعی‌تر بین کاربر و ابزارهایش است. رابطه‌ای گفتاری فعلی که در دستیارهای صوتی استفاده می‌شوند بسیار کسالت‌آور و خسته کنند هستند و کاربرها را مجبور می‌کنند تا همان‌طوری که برنامه‌نویس تصمیم می‌گیرد با دستگاه ارتباط برقرار کنند.»

همچنین در وبگاه این شرکت آمده است: «این سامانه ابتدا نیاز به یادگیری نحوه‌ی صحبت کردن مردم دارد. سپس تا زمانی که به‌طور کامل نحوه‌ی مکالمه بین انسان و ماشین را فرانگیرد شروع به سؤال پرسیدن خواهد کرد.»

این شرکت در وبگاه خود افزود: «از  این فناوری می‌توان در خانه‌های ، تلفن‌ها، ابزارهای پوشیدنی و خودروهای هوشمند استفاده کرد تا مکالمه‌ی بین انسان و این ابزارها را طبیعی‌تر شود. »

احتمالاً اپل با خرید این شرکت قصد دارد تا یک هوش منصوعی طبیعی‌تر که رفتاری طبیعی از خود نشان می‌دهد تولید کند تا از آن در خودروی الکتریکی خود یا ابزارهای هوشمندش استفاده کند.

ممکن است اپل از این هوش مصنوعی برای باهوش‌تر شدن سیری استفاده کند و درنهایت این نسخه از سیری در خانه‌ها مشاهده شود.
 
______________________________________
 
1) یک شرکت فناوری تازه تأسیس در شهر کمبریج انگلیس که در زمینه‌ی ابزارهای هوشمند تحقیق می‌کند.
 
2) API یا Application Programming Interface که  رابط‌های برنامه‌نویسی هستند.