Gerdab.IR | گرداب

آینده نامعلوم امنیت خودروها

تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴

نگرانی‌ها در مورد امنیت سایبری خودروها، می‌تواند طراحی نسل آینده آنها را تغییر دهد.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ بنا به اعتقاد کارشناسان امنیتی، سازندگان خودروهای متصل به شبکه‌های مخابراتی، باید در مورد طراحی سامانه‌های امنیتی این خودروها، ایده‌های جدیدی را ارائه کنند. بر این اساس، چنانچه سازندگان خودرو در دنیا، اقدامی در جهت طراحی نسل جدید سامانه‌های امنیتی خودرو نکنند، در آینده‌ای نه‌چندان دور، اختیار کار از دست آنها خارج خواهد شد و پس‌ازآن، هکرها آینده صنعت خودروسازی را تعیین خواهند کرد.

خودروهای امروزی، با لایه‌های محافظت نشده در پردازنده‌های مرکزی و سامانه‌های نرم‌افزاری با سطوح امنیتی پایین، به هدفی جذاب برای هکرها تبدیل شده‌اند و هکرها تلاش می‌کنند تا با استفاده از بدافزارهای آنلاین، کنترل خودروهای آسیب‌پذیر را در اختیار بگیرند.

تام بلکی (Tom Blackie)، از محققین حوزه امنیت سایبری درباره امنیت خودروهای نسل آینده گفته است: «سازندگان خودرو در دنیا، باید به دنبال کشف این موضوع باشند که صنعت فناوری اطلاعات، چگونه به مقابله با تهدیدات سایبری در طی یک دهه گذشته پرداخته است. صنعت فناوری اطلاعات به جای وصله کردن آسیب‌پذیری‌های گذشته خود، به ابداع پردازنده‌های جدیدی پرداخته که حفره‌های آسیب‌پذیر گذشته را ندارند.»

وی در ادامه صحبت‌های خود در این زمینه گفت: «خودروسازان دنیا باید بدانند که در راه امن سازی خودروهای خود، با چالش‌های جدی مواجه خواهند بود، چرا که تهدیدات سایبری یکی از بزرگ‌ترین معضلات پیش روی خودروهای نسل آینده، خصوصاً خودروهای بدون راننده است.»