Gerdab.IR | گرداب

شرکت IBM و اینترنت اشیا برای خودروها

تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴

شرکت IBM می خواهد با ترکیب اینترنت اشیا و داده¬های خودروها روشی برای محافظ از آنها پیدا کند.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ شرکت IBM اعلام کرد که دو واحد شغلی در زمینه­‌های  آموزشی و اینترنت اشیا اختصاص داده است. این دو بخش قرار است زیر نظر هَریِت گرین (Harriet Green)، مدیرعامل اجرایی توماس کوک (Thomas Cook) (شرکت گردشگری انگلیسی)، به رشد اقتصاد IBM کمک کنند. همچنین IBM تأیید کرد که در طول 4 سال گذشته 3 میلیارد دلار را در زمینه‌ی خدمات ابری و اینترنت اشیا برای توسعه‌ی خدمات این شرکت هزینه کرده است.

جان کلی (John Kelly) معاون ارشد رییس بخش تحقیقات IBM، گفت:«هریِت قبلاً خود را به‌عنوان یک مدیر و کارآفرین با سابقه اثبات کرده است. او IBM را قوی‌تر از چیزی که هست خواهد کرد. او در طول زندگی و فعالیت خود در مناطق مختلف و درک نیازهای مشتری‌ها و خلاقیتی که دارد همیشه موفق بوده است. خلاقیت او کمک بسیاری به فناوری‌های در حال ظهور و پیشرفت آن‌ها خواهد کرد.»

شرکت IBM یک سرویس خدمات ابری جدید راه‌اندازی کرده و امیدوار است به کمک آن بتواند بینشی یکپارچه ایجاد کند تا مسائل حفاظتی را قبل از رخ دادن حادثه رعایت کند.

شرکت IBM با همکاری شریک جدید خود ARM در حال تحقیق برای جمع‌آوری داده‌ها از طریق حسگر خودروها، آب‌وهوا و وضعیت ترافیک را بر روی فضای ابری قرار داده و بتواند تجربه‌ای بهتر و امن‌تر را برای راننده فراهم کند.

مدیرکل بخش صنعت خودروی IBM، گفت: «با توجه به افزایش قابل‌توجه خودروهایی که به اینترنت متصل هستند، تولیدکنندگان خودرو باید بتوانند به‌طور هم‌زمان و با سرعت ‌بالا اطلاعات خودروها را بررسی کرده و از آن‌ها در برابر حملات سایبری محافظت کند، به رانندگان موقعیت نزدیک‌ترین پارکینگ را پیشنهاد دهند، وضعیت خودرو و نیاز به تعمیر آن را تشخیص بدهند. این داده‌ها با ترکیب اطلاعات خودرو و فناوری اینترنت اشیای IBM و ARM جمع‌آوری ‌شده و بررسی می‌شوند.»