Gerdab.IR | گرداب

اینتل و اینترنت اشیا

تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴

اینتل بر روی استاندارد جدیدی برای شبکه‌های همراه کار می‌کند تا اینترنت اشیا را به نسل فعلی شبکه‌های همراه بیاورد.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ در حالی که بعضی اپراتورهای تلفن همراه در زمینه‌ی سرعت اینترنت تلفن‌های هوشمند رقابت می‌کنند؛ شرکت‌های دیگری وجود دارند که اینترنت آن‌ها از سرعت بالایی برخوردار نیست. آن‌ها اعتقاد دارند اینترنت سریع‌تر مصرف انرژی بیشتری نیز دارد.

شرکت اینتل اعلام کرده است که با همکاری شرکت‌های اریکسون و نوکیا بر روی یک شبکه‌ی همراه جدید به نام «NB-LTE» (Narrow-Band LTE) کار می‌کنند. این شبکه نوعی جدید از فناوری‌های تلفن‌های همراه است که از مقدار کمی موج رادیویی ضعیف برای حمل مقدار کمی داده استفاده می‌کند. همچنین متخصص شبکه‌ی کم‌مصرف «lngenu» گفت: «تمام آمریکا تا دو سال آینده تحت پوشش این شبکه قرار خواهد گرفت.»

استفاده از اینترنت اشیا روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند و شرکت‌های مختلف در حال رقابت هستند تا زیرساخت‌های آن را گسترش دهند.

تعداد بسیاری از دستگاه‌هایی که از اینترنت اشیا استفاده می‌کنند همچنان به شبکه‌ی 2G متصل هستند؛ اما به کمک NB-LTE می‌توان آن‌ها را به نسل فعلی شبکه‌ی همراه منتقل کرد.

مقامات اینتل گفتند: «به کمک نوکیا و اریکسون شبکه‌ها را ارتقا می‌دهیم و تراشه‌ی NB-LTE را به تولید می‌رسانیم تا در سال آینده شروع به گسترش این فناوری بکنیم.»

تراشه‌ی NB-LTE به اینترنت اشیا اجازه می‌دهد تا بتواند به شبکه‌های همراه امروزی متصل شود. 

با استفاده از این تراشه و شبکه‌ی ingénue، سرعت دانلود به 600 کیلوبایت و سرعت آپلود به 100 کیلوبایت خواهد رسید. هرکدام از برج‌هایی که این سرویس را ارائه می‌کنند منطقه‌ای با وسعت 200 مایل مربع (320 کیلومترمربع) را تحت پوشش خود قرار می‌دهند.

تحلیلگران اعتقاد دارند، این شبکه در حال تولد است؛ اما اگر بتواند در این رقابت باقی بماند خبر خوبی برای شرکت‌هایی خواهد بود که به اینترنت بهتر و ارزان‌تر برای اینترنت اشیا نیاز دارند.