Gerdab.IR | گرداب

بخش اول

نارنجک دودزایی به نام DDOS

تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴

هکرها از عملیات اختلال سرویس توزیع شده برای پوشش سایر فعالیت‌های مخرب خود استفاده می‌کنند.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ محققان امنیتی اعلام کرده‌اند که هکرها و مجرمان سایبری از عملیات اختلال سرویس توزیع شده (DDOS) برای حمله به سازمان‌ها و نهادهای مختلف در سراسر جهان و همچنین پوششی برای حملات گسترده‌تر خود استفاده می‌کنند، البته تحقیقات جدید نشان می‌دهد شیوه‌های جدید حمله، روز به روز ارزان‌تر و کم‌هزینه‌تر می‌شوند و این موضوع برای مشاغل و صنایع یک هشدار محسوب خواهد شد.

آنها باید به فکر راهکاری برای کاهش حجم تهدیدات بر روی شبکه‌های خود باشند، در غیر این صورت، رشد حملات اختلال سرویس توزیع‌شده، خسارت‌های جبران‌ناپذیری به بدنه اقتصادی و امنیتی آنها وارد خواهد کرد. در حقیقت حملات اختلال سرویس توزیع‌شده (DDOS)، ابزاری برای در هم ریختن سرور وبگاه‌ها و از دسترس خارج کردن آن‌ها است.

کسپرسکی در گزارشی دراین‌باره، هشدار داده است که ابزار مورد نیاز برای صورت دادن یک حمله اختلال سرویس توزیع شده، به راحتی و با هزینه بسیار کم در دسترس است. حتی در برخی از موارد این ابزار توسط هکرها، به صورت رایگان تهیه می‌شوند. همین موضوع سبب شده است تا رشد چشم‌گیری در میزان این حملات به وقوع بپیوندد.

 همچنین این گزارش تأکید کرده است که حملات DDOS می‌تواند مقدمه بروز یک حمله گسترده‌تر به یک مجموعه یا سازمان دولتی و خصوصی باشد، در این موارد، DDOS همانند یک نارنجک دودزا عمل خواهد کرد.

در بخشی از این گزارش آمده است: «در برخی از عملیات هکری، از حمله اختلال سرویس برای انحراف ذهن مسئولان امنیتی یک شرکت استفاده می‌شود. ممکن است حملاتی نظیر جاسوسی‌های سایبری، در امتداد حملات اختلال سرویس انجام شوند. 74 درصد از شرکت‌هایی که قربانی حملاتی نظیر DDOS می‌شوند، اعلام کرده‌اند که در پی چنین حملاتی، وقایع دیگر سایبری نیز برای آنها رخ‌داده است.»