Gerdab.IR | گرداب

رشد حملات اختلال سرویس توزیع‌شده

تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴

نتایج یک تحقیق جدید نشان از رشد حملات اختلال سرویس توزیع‌شده (DDoS) در تابستان سال 2015 دارد.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ شرکت Neustar به‌تازگی تحقیقی را در مورد حملات اختلال سرویس توزیع‌شده انجام داده که نشان‌دهنده‌ی رشد و پیچیدگی این‌گونه حملات در سراسر دنیا است. این تحقیق بر روی بسیاری از شرکت‌های تجاری در سراسر دنیا صورت گرفت.

50 درصد از شرکت‌های موجود در این تحقیق حداقل یک‌بار حمله‌ی اختلال سرویس توزیع‌شده را تجربه کرده‌اند.83 درصد از این شرکت‌ها بیش از یک‌بار مورد حمله‌ی اختلال سرویس توزیع‌شده قرار گرفته‌اند و 54 درصد از آنها بیش از 6 بار مورد این حملات قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش‌ Neustar، بسیاری از هکرها از حملات اختلال سرویس توزیع‌شده به‌عنوان پوششی برای انجام حملات دیگر استفاده می‌کنند.

80 درصد از حملات اختلال سرویس توزیع‌شده توسط شرکت‌های قربانی شناسایی شده‌اند و 18 درصد از حملات توسط مشتریان شرکت شناسایی شده‌اند.

اغلب حملات اختلال سرویس توزیع‌شده کوچک بوده‌اند و بین یک تا 5Gbps بار به سرورها وارد کرده‌اند. تنها در 2 درصد از حملات، حجم بارِ واردشده بر سرور بیش از 100Gbps بوده است. طول عمر 56 درصد از حملات کمتر از یک روز بوده است و تنها در یک درصد از موارد، مدت‌زمان حمله بیش از یک هفته بوده است.

نکته‌ی مهمی که در گزارش Neustar مورد اشاره قرار گرفته، این است که 60 درصد از شرکت‌ها و مراکز تجاری از هیچ‌گونه تجهیزات مخصوصی برای مقابله با حملات اختلال سرویس توزیع‌شده استفاده نمی‌کنند.
 
درباره‌ی Neustar
 
Neustar یک شرکت آمریکایی است که به شرکت‌های فعال در حوزه‌ی اینترنت، مخابرات، سرگرمی و بازاریابی؛ اطلاعات و تحلیل ارائه می‌دهد.