Gerdab.IR | گرداب

بخش اول

سرعت گرفتن توسعه‌ی لینوکس

تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴

در روز اول اجلاس لینوکس اعلام شد که این شرکت طرح‌های برای افزایش سرعت توسعه‌ی لینوکس دارد.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ در روز اول برگزاری اجلاس لینوکس‌کان (Linuxcon) امسال، اطلاعات جدیدی از پروژه های پیش روی بنیاد لینوکس اعلام شد.
 
جیم زملین (Jim Zemlin)،  مدیر اجرایی بنیاد لینوکس، گفت: «اولین روز برگزاری این اجلاس در بیست و چهارمین سالگرد عرضه‌ی اولین هسته  لینوکس و سیامین سالگرد بنیاد برنامه‌های رایگان (Free) است.»

همچنین زملین اعلام کرد که بر اساس بررسی‌های انجام شده در چند سال گذشته ارزش کدهای لینوکس به بیش از 5 میلیارد دلار رسیده است.

در این اجلاس او به سه نکته‌ی مهم اشاره کرد.

اولین موضوع در مورد ایجاد یک کارگروه برای استانداردسازی زنجیره‌ی تأمین آینده نرم‌افزارهای بود. تمرکز اصلی کارگروه اپنچِین (Openchain)، بر روی ایجاد بهترین شیوه برای راحت‌تر شدن انطباق نرم‌افزارهای متن‌باز توسعه‌دهنده‌ها، شرکت‌ها و تولیدکننده‌های مختلف است. به کمک این روش امیدوار هستند تا هزینه‌های بازتولید یک نرم‌افزار توسط شرکت‌های مختلف تا حد قابل‌توجهی کاهش یابد. اعضای این گروه شرکت‌های ای‌آر‌اِم«ARM»، سیسکو «Cisco»، نکس‌بی (NexB)، کوالکام، سن‌دیسک (SanDisk) و ویند ریوِر (Wind River) هستند.

یک چارچوب، بر اساس نیاز مشتری‌ها، وسیله‌ای برای نظارت توسعه‌دهندگان لینوکس و انطباق نرم‌افزارهای توسعه‌یافته برای لینوکس ایجاد می‌کنند. یکی از بهترین  روش‌های این کار استفاده از نسخه‌ی دبیان لینوکس (Debian) و بسته‌های نرم‌افزاری تولید اطلاعات به عنوان پایه‌های این چارچوب است.

موضوع دوم این اجلاس در مورد سرعت بخشیدن به توسعه‌ی لینوکس بود. پروژه‌ی زمان واقعی (Real Time) لینوکس و رابطه‌ی آن‌ها با مدیران صنعت و محققان برای سرعت بخشیدن به توسعه فناوری در زمینه‌های پزشکی، رباتیک، مخابرات، حمل‌ونقل و زمینه‌های دیگر بسیار مهم است.