Gerdab.IR | گرداب

هشدار استرالیا در مورد حملات سایبری

تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴

سازمان مدیریت سیگنال‌های استرالیا در مورد حملات سایبری گروه «خلیفه‌ی سایبری» هشدار داد؛ این سازمان مانند NSA عمل می‌کند.

به گزارش گرداب از سایبربان سازمان‌های اطلاعاتی استرالیا در مورد احتمال حملات سایبری که از سوی گروه "Cyber Caliphate" ممکن است صورت گیرد، هشدار دادند. آن‌ها اعلام کردند که این حملات ممکن است به نیروگاه‌های برق، برج‌های کنترل خطوط هوایی، بانک‌ها و ... صورت گیرد.

 استفان دی (Stephen Day)، یکی از مقامات سازمان مدیریت سیگنال‌های استرالیا (Australian Signals Directorate) که یک سازمان جمع‌آوشری اطلاعات استرالیا است، گفت: «سازمان ما یازده هزار حمله به استرالیا را در سال پیش شناسایی کرده است.

شاید این بخشی از حملات باشد.» باید این نکته را افزود که فعالیت این سازمان در استرالیا مانند فعالیت NSA در آمریکا است.

لازم به ذکر است که بر اساس اسناد فاش شده از سوی اسنودن، سازمان مدیریت سیگنال، در ایجاد کمپین جاسوسی با استفاده از بدافزار رگین (Regin) نقش داشت که با تأمل در برخی گزارش‌ها مشخص شد که سازنده‌ی این بدافزار، آمریکا است.

 این بدافزار حتی ایران را نیز مورد هدف قرار داده بود؛ بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که استرالیا کشوری است که علیه ایران در عرصه‌ی سایبری فعالیت می‌کند. دلیل دیگر برای اثبات این مطلب، عضویت استرالیا در پیمان کشورهای پنج چشم است. دشمنی کشورهای این پیمان مانند آمریکا، کانادا و انگلیس علیه ایران واضح است.

 نکته‌ی بسیار مهم در مورد سازمان مدیریت سیگنال‌های استرالیا این است که اسنودن در سال 2013 اسنادی را فاش کرد مبنی بر اینکه این سازمان با NSA در فعالیت‌های جاسوسی از کشورهای منطقه‌ی اقیانوسیه همکاری می‌کرد. این اسناد کاملاً سری بود، ولی کشورهای عضو پنج چشم ظاهراً از مفاد این همکاری‌ها اطلاع داشتند.