Gerdab.IR | گرداب

110 میلیون نفر کاربر ویندوز 10 شدند

تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴

مایکروسافت با انتشار آمار تازه ای تعداد کاربران سیستم عامل جدید ویندوز 10 را 110 میلیون نفر و تعداد بازدیدکنندگان از فروشگاه آنلاین برنامه های ویندوز 10 را یک میلیارد نفر اعلام کرده است.

به گزارش گرداب فارس به نقل از سی نت نوشت، این شرکت ضمن رونمایی از تبلت تازه سرفیس پرو 4 و همین طور گوشی های جدید لومیا 950 و Lumia 950 XL علاقمندان به فناوری را با عرضه اولین لپ تاپ شرکت مایکروسافت موسوم به سرفیس بوک غافلگیر کرد.
 
تری میرسون معاون اول اجرایی گروه ویندوز و وسایل اعلام کرده که ویندوز 10 تا به حال بر روی بیش از 110 میلیون وسیله مختلف نصب شده و البته هدف مایکروسافت این است که ظرف دو تا سه سال آینده تعداد کاربران این سیستم عامل را به یک میلیارد نفر افزایش دهد.
 
مایکروسافت در حال حاضر مشغول گفتگو و رایزنی با برخی شرکت های سازنده رایانه و لپ تاپ مانند اچ پی، لنووو و ایسوس برای نصب ویندوز 10 به طور پیش فرض بر روی تولیدات آنهاست.
 
مشاهده بیش از 650 میلیارد صفحه وب با استفاده از مرورگر اینترنتی Edge دستاورد دیگر مایکروسافت بوده است. این مرورگر جایگزین مرورگر قدیمی Internet Explorer شده است.
 
دستیار صوتی کورتانا پاسخگوی بیش از یک میلیارد سوال کاربران ویندوز 10 بوده که در نوع خود دستاورد قابل توجهی محسوب می شود. مایکروسافت از این طریق می تواند اطلاعات ارزشمندی در مورد دیدگاه ها و دغدغه های تک تک کاربران خود جمع آوری کند.
 
علاوه بر این با بیش از یک میلیارد بازدید از فروشگاه Windows app store توسعه دهندگان برنامه های همراه برای سیستم عامل ویندوز 10 نیز به آینده خود امیدوار شدند.
 
اما مرور ویژگی های لپ تاپ سرفیس بوک مایکروسافت هم خالی از لطف نیست. در شرایطی که هیچ کس انتظار نداشت این شرکت وارد بازار تولید لپ تاپ شود، رونمایی از این محصول غافل گیری بزرگی محسوب می شود. نمایشگر 13.5 اینچی با دقت 3000 در 2000 پیکسل، وزن تنها 1.5 کیلوگرم، نمایشگر لمسی با قابلیت تماس همزمان ده انگشت و تراشه های تراشه‌های نسل ششم Core i5 و Core i7 از جمله ویژگی های این لپ تاپ است.
 
استفاده از 8 تا 16 گیگابایت رم ، پردازنده گرافیکی  HD 520یا جی‌فورس انویدیا و همین طور 128 گیگابایت تا حداکثر یک ترابایت هارد دیسک سرفیس بوک را به یک محصول قدرتمند مبدل کرده است. پشتیبانی از USB 3.0، کارت حافظه SD، Mini DisplayPort و بلوتوث 4 و وای‌فای همراه با دو دوربین 5 و 8 مگاپیسکل از جمله دیگر امکانات جالب این لپ تاپ است. قیمت ساده ترین مدل این لپ تاپ قابل تبدیل به تبلت 1500 دلار است.
 
دو گوشی جدید مایکروسافت هم از نمایشگرهای 5.2  و 5.7 اینچی با تراکم پیکسلی 564 و 581 در هر اینچ بهره می برند. نکات مزیت این گوشی ها در مقایسه با گوشی های مشابه عبارتند از پردازنده هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 808 ساخت کوالکام، سه گیگابایت حافظه رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی، پرت USB Type-C برای اتصال هارددیسک‌های خارجی و پشتیبانی از شارژ سریع‌. دوربین این گوشی ها 20 مگاپیکسلی است و از لرزش گیر پیشرفته و فلش سه گانه بهره می گیرد.
 
قابلیت نصب برنامه هایی مانند آفیس، مرورگر Edge، خدمات کلود وان درایو، اسکایپ و دیگر برنامه های محبوب مایکروسافت بر روی این گوشی عملا آن را به یک رایانه جیبی مبدل کرده و مایکروسافت خود این را مهم ترین مزیت گوشی های لومیا 950 و لومیا 950 ایکس ال دانسته است. رابط کاربری ویندوز هلو هم به بازسازی فضای ویندوز 10 دسکتاپ بر روی نمایشگر گوشی کمک می کند.

جالب آنکه حتی می توان موشواره و صفحه کلید را به این گوشی ها متصل کرد، البته برای این کار باید از یک دستگاه اختصاصی استفاده کرد. سه پرت یو اس بی 3 و پشتیبانی از HDMI و DisplayPort هم برای گوشی های یاد شده پیش بینی شده است. قیمت این گوشی ها که تا یک ماه دیگر روانه بازار می شوند به ترتیب 550 و 650 دلار اعلام شده است.
 
در نهایت باید به تبلت سرفیس پرو 4 مایکروسافت اشاره کرد که با نمایشگر 12.3 اینچی، اسکنر اثر انگشت روی صفحه کلید، ترک پد شیشه ای تقویت شده، سرعت بیشتر نسبت به تبلت های قبلی و قیمت 900 دلاری از 20 روز دیگر روانه بازار می شود. شیشه نشکن و ضدخش 0.4 میلیمتری، تراکم پیکسلی 267 در هر اینچ، ضخامت 8.4 میلیمتری، پردازنده Skylake اینتل، 16 گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه هارد دیسک، همراه با قلم Stylus  در 5 رنگ با یک سال شارژ و باتری غیرقابل تعویض از جمله دیگر امکانات این محصول متفاوت است.