Gerdab.IR | گرداب

بخش دوم

سرعت گرفتن توسعه‌ی لینوکس/بخش دوم

تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۴

در بخش قبل دو موضوع اصلی اجلاس لینوکس‌کان آورده شد. در این بخش شرکت‌هایی که در این زمینه‌ها فعالیت می‌کنند معرفی شده‌ است.

به گزارش گرداب از  سایبربان؛ دو موضوع از سه موضوع بیان شده در مورد سرعت بخشیدن به توسعه‌ی لینوکس است. سین گاولی (Sean Gasuley)، مؤسس شرکت تحلیل داده‌های کویید (Quid)، گفت : « تنها با قطعی 5 میلی‌ثانیه‌ای در کابل جدیدی که در زیر آب در لندن کشیده شده است، بورس با قطعی 7 دقیقه‌ای مواجه شد و خزانه‌داری اعلام کرد که کشور وارد بحران شده است.»

پروژه‌ی افزایش سرعت توسعه‌ی لینوکس، باعث شده تا شرکت‌هایی مانند گوگل، اینتل، ARM، آلترا (Altera) و تکزاس اینسترومنت (Texas Instuments) با یکدیگر همکاری کنند.

به نظر می‌رسد این طرح یک هدف بلندمدت اما دست یافتنی است که می‌تواند روند توسعه بعضی صنایع را متحول کند.

در نهایت اعلام شد که «1Fossology»  به بخشی از بنیاد لینوکس خواهد پیوست و نسخه‌ی سوم آن در هفته‌ی بعد منتشر خواهد شد.

زملین در مورد Fossology گفت: «لینوکس و برنامه‌های منبع باز دیگر به بدنه‌ی اصلی بسیاری از فناوری‌های تولید شده‌ی امروزی تبدیل شده‌اند. برنامه‌هایی مانند Foosology بیشترین کمک را برای پیشرفت در زمینه‌های مختلف کرده‌اند.»

Fossology به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا با یک کلیک مجوز محصول خود را بگیرند و برای آن یک بسته‌ی نرم‌افزاری تبادل اطلاعات یا یک فایل «readme» ایجاد می‌کنند.

لونز مایر (Loenz Meier)، یکی از محققان پروژه‌ی درون کد  (DroneCode) بنیاد لینوکس، در این کنفرانس گفت گه آن‌ها به می‌خواهند وجهه‌ی بدی که پهپادها به علت استفاده‌ی نظامی پیدا کرده‌اند را از بین ببرند.
 
 بخش اول
___________________________________________________
 
1) بسته‌ی توسعه‌ی نرم‌افزاری  منبع باز که در سال 2007 توسط شرکت HP ایجاد و در دسترس قرار گرفت.
 
2) پروژه ای که به تولید پهپاد از طریق نرم افزارهای متن باز می پردازد. این پروژه یک پلتفرم منبع باز برای پهپادها ایجاد می کند.