به گزارش گرداب از تسنیم، سید مرتضی موسویان با اشاره به این موضوع اظهار داشت: عنوان امسال نمایشگاه جیتکس "آینده اشیا" است و در این نمایشگاه انتظار میرود با پروژههایی مربوط به سالهای آینده روبهرو شویم که فعلا در مرحله تست قرار دارند و هنوز بهصورت تجاری در دسترس نیستند.
وی گفت: نمایشگاه جیتکس نسبت به دیگر نمایشگاههای منطقه ارزش بالاتری دارد، اما بهتر از نمایشگاه جیتکس نمایشگاه سبیت آلمان است که در جایگاه بالاتری نسبت به نمایشگاههای منطقه قرار دارد.
او در پاسخ به این سوال که حضور چه بخشی از فعالان صنعت ICT در نمایشگاه جیتکس میتواند مفیدتر باشد، گفت: معتقدم که تولیدکنندگان ایرانی محتوا و تولیدکنندگان محتواهای دولت الکترونیک باید سهم بیشتری را در نمایشگاه جیتکس داشته باشند.
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال خاطر نشان کرد: مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال متولی، هدایتگر و ناظر بر محتوای تولیدی در کشور را برعهده دارد و به صورت مستقیم متولی تولید محتوا نیست.
موسویان همچنین از آمادگی این مرکز برای حضور در نمایشگاه جیتکس علیرغم سختیهای بودجهای امسال خبر داد و گفت: آمادگی داشتیم که 2 تا 3 کانتر در نمایشگاه در اختیار تولیدکنندگان محتوای فاخر ایرانی قرار دهیم، اما استقبال چندانی از سمت تولیدکنندگان نشد و از این رو از نمایشگاه بازدید خواهیم کرد اما در آن حضور نداریم.
او درباره علت عدم استقبال از سوی تولیدکنندگان، گفت: در سال اخیر کسبوکار این فعالان چندان رونق نداشته است و معتقدیم اگر اثر فاخر و جدیدی وجود نداشته باشد، شرکت نکردن بهتر از شرکت کردن بد است.
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال گفت: تولید آثار فاخر در زمینه آثار چندرسانهای در سال 93 سیر نزولی داشته و این روند در سال 94 نیز ادامه دارد.
وی ادامه داد: باید سرمایهگذاری برای تولید محتوا از طریق حمایت افزایش یابد که در سالهای اخیر به دلایلی از جمله کمبود بودجه دولتی، این حمایت انجام نشده است؛ اما امیدواریم در 6 ماه باقیمانده از سال 94 بتوانیم در زمینه تولید محصولات جدید حرکت چشمگیری داشته باشیم.