Gerdab.IR | گرداب

تکمیل حفاظت سایبری نیروی زمینی آمریکا

تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۴

ارتش آمریکا در حال تکمیل گروه‌های حفاظت سایبری خود است. این گروه‌ها که «Cyber Protection Teams» یا «CPTs» نامیده می‌شوند.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ گروه‌های حفاظت سایبری با تهدیدات نوظهور مقابله خواهند کرد. CPTs نیازهای عملیات سایبری را برطرف می‌کنند و مراکز محلی سایبری را که وظیفه‌ی حفاظت از شبکه‌ها و امنیت آن‌ها را بر عهده دارند، تقویت خواهند کرد. همچنین طبق برخی گزارش‌ها، این گروه‌ها به ظرفیت‌های عملیاتی مقدماتی دست یافته‌اند. لازم به ذکر است که گروه‌های مذکور زیر چتر حمایتی فرماندهی سایبری آمریکا (U.S Cyber Command) هستند.

همچنین ارتش آمریکا این 20 گروه حفاظت سایبری را در تیپ حفاظت سایبری واقع در پایگاه نظامی فورت گوردن (Fort Gordon) ایالت جورجیا مستقر خواهد کرد. شایان‌ذکر است که برخی از این گروه‌ها، از نیروهای جنگی حمایت می‌کنند، برخی دیگر حافظ امنیت ملی و برخی نیز حامی فرماندهی سایبری آمریکا هستند. از میان این 20 گروه، 7 گروه نیز مخصوص خدمات ویژه هستند.

جان موریسن (John Morrison)، فرمانده‌ی شرکت فناوری شبکه‌ی ارتش (Army Network Enterprise Technology Command) در این راستا گفت: «تعدادی از این گروه‌ها در سال آینده به ظرفیت کامل عملیاتی خواهند رسید. آنچه ما واقعاً روی آن کار می‌کنیم، این است که چگونه می‌توانیم از عملیات یکپارچه‌ی خود در بکارگیری این نیروها استفاده کنیم.» وی افزود: «تیپ حفاظت سایبری در فورت گوردن زیر نظر سایبری ارتش (Army Cyber) است و آنچه ما انجام می‌دهیم، آموزش این گروه‌ها و تیپ مذکور است. گروه‌های حفاظت سایبری در تشخیص یک تهدید، متخصص هستند.»

عنصر اصلی گروه‌های حفاظت سایبری، نیروهای ذخیره‌ی ارتش و گارد ملی آمریکا (Army Reserve and National Guard troops) هستند. این عناصر، در تقویت نیروهای مأموریت سایبری ارتش (Army Cyber Misson Force) نقش خواهند داشت. اداورد کاردون (Edward Cardon)، رییس فرماندهی سایبری ارتش (Army Cyber Command) خاطرنشان ساخت که نیروهای مأموریت سایبری در حال رشد تصاعدی هستند.

وی افزود: «ما در تلاش هستیم تا پایان سال مالی 2016، چهل‌ویک گروه از نیروهای مأموریت سایبری را ایجاد و عملیاتی کنیم، هرچند تا پایان سال مالی 2017 به‌طور کامل عملیاتی نخواهند شد. این نیروها در اختیار فرماندهان جنگی قرار خواهند گرفت؛ یعنی جایی که ظرفیت‌های آفندی و پدافندی سایبری فراهم می‌شود.»

نکته‌ی پایانی این است که تشکیل گروه‌های مأموریت سایبری در راستای اجرای راهبرد سایبری پنتاگون در سال 2015 است. در راهبرد مذکور خبر از تشکیل 133 گروه سایبری داده‌شده است که همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، 41 گروه از آن‌ها در اختیار ارتش آمریکا هستند.