Gerdab.IR | گرداب

بررسی مشکلات ارتباطی مناطق محروم خراسان رضوی با حضور وزیر ارتباطات

تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۴

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری مشکلات حوزه ارتباطی شهرستان های تایباد، تربت جام و باخرز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گرداب از خبرگزاری مهر، محمود واعظی در سفر به خراسان رضوی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان تربت جام گفت: توجه دولت تدبیر و امید به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته مرزی و محروم است و تلاش بر توزیع امکانات به شکل برابر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: روستاهای بالای ۳۰ خانوار تا آخر سال و بالای ۱۵ خانوار در اواخر سال آینده از امکانات ارتباطی و اینترنتی برخوردار می شوند.

وی با اشاره به اینکه مشکل تلفن ثابت روستایی در مناطق کمتر برخوردار به ویژه تربت جام و تایباد نیز بزودی رفع خواهد شد افزود: زیر ساخت های آی.سی.تی نیز فراهم می شود تا در انتخابات آینده مشکلی در این خصوص وجود نداشته باشد.

تحریم ها تا ماه های آینده برداشته می شود وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: انشاءالله تا دو ماه آینده تمامی تحریم های ظالمانه علیه کشور برداشته خواهد شد.

وی افزود: با توجه به تحریم های ظالمانه که علیه کشورمان صورت گرفته متاسفانه وضعیت بودجه  دولت بسیار نامطلوب است.

وی گفت: دولت از همان ابتدای شروع بکار در هر کجا که پا می گذاشت با کلنگ زنی و یا وعده های بسیار ناتمام روبرو بود که اگر این دولت و پنج دولت آینده بودجه خود را به آن اختصاص دهند قابل اتمام نیست.

واعظی با اشاره به برداشته شدن تحریم ها افزود: تا دو ماه آینده شرایط جدیدی را کشور تجربه خواهد کرد و تمام محدودیت های بانکی و بیمه ای کشور برداشته خواهد شد.

وی بیان داشت: به دلیل تحریم ها ما در حال حاضر ۹۰۰ تا یک میلیون بشکه نفت را می فروشیم که با برداشته شدن تحریم ها در مرحله اول ۱.۵ میلیون بشکه و در مرحله دوم و در ابتدای سال آینده این رقم به دو میلیون بشکه افزایش خواهد یافت.

وی گفت: موضوعات اقتصادی از اولویت های دولت تدبیر و امید است که سخت در حال پیگیری این موضوع هستیم.

وی با بیان اینکه اشتغال یکی از دغدغه های دولت است افزود: جوان بیکار می تواند  هم به خود و هم به جامعه آسیب برساند و وظیفه دولت است که برای حل این مشکل تلاش کنند.