Gerdab.IR | گرداب

فرود هکرها در فرودگاه‌های ژاپن

تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴

حمله سایبری سبب از دسترس خارج شدن وبگاه‌های دو فرودگاه بین‌المللی در ژاپن شد.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ وبگاه فرودگاه بین‌المللی ناریتا (Narita) در ژاپن، برای 8 ساعت از دسترس خارج شد. اپراتور این وبگاه، اعلام کرده است که این حمله، از نوع اختلال سرویس بوده است. همچنین وبگاه فرودگاه بین‌المللی چوبو (Chubu) نیز در مرکز ژاپن برای مدت 8.30 ساعت از دسترس خارج شد.

شرکت فرودگاه بین‌المللی ناریتا که وبگاه آن نیز در پی این حمله آسیب دیده است، اعلام کرد این حملات، هیچ تأثیری بر عملکرد فرودگاه و پروازهای عادی آن نداشته است. بر اساس اعلام اپراتور وبگاه فرودگاه ناریتا، این وبگاه در یک روز حداقل 22 هزار بازدید دارد.

چند وقتی است که هکرها، بخش‌های مختلفی را در ژاپن مورد تهاجم قرار می‌دهند. حملاتی نظیر بدافزار شیفو به بانک‌های ژاپنی یا حمله گروه موریانه آبی به سازمان بازنشستگان این کشور، نمونه‌هایی از حملات گسترده هکرها، به فضای مجازی ژاپن است. رشد این حملات، می‌تواند ناشی از رویکرد اشتباهی باشد که مقامات ژاپنی در حوزه سایبر و انعقاد قراردادهای امنیتی با برخی از کشورهای دنیا انتخاب کرده‌اند. از طرفی این‌گونه حملات می‌تواند نشانگر فعالیت‌های پنهان برخی از شرکت‌های امنیت سایبری برای ناامن نشان دادن هر چه بیشتر فضای سایبری ژاپن باشد.