Gerdab.IR | گرداب

اقدام نخست چین بعد از توافق سایبری

تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴

آمریکا از چین درخواست کرد تا تعدادی از هکرهای خود را دستگیر کند. این هکرها در قضیه‌ی سرقت سایبری از شرکت‌های آمریکایی مظنون بودند.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ بعد از سفر رییس‌جمهور چین به آمریکا و توافقات میان دو کشور، دولت چین چندین هکر را به درخواست آمریکا دستگیر کرد.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که هکرهای دستگیرشده همان افرادی هستند که آمریکا مدعی اسناد تجاری را از شرکت‌های آمریکایی سرقت کردند.

یکی از مقامات آمریکا که نامش فاش نشده گفت: «ما باید بدانیم که چینی‌ها جدی هستند. ما فهرستی را به آن‌ها دادیم و گفتیم:" نگاه کنید، این‌ها همان هکرها هستند."»

البته هنوز مقامات چینی اقدامی را علیه این هکرها غیر از دستگیری انجام نداده‌اند و مقامات آمریکایی نیز منتظر چگونگی اقدام چین علیه این هکرها هستند. برخی نیز اظهار کردند که این اقدام چین احتمالاً به افزایش تنش‌ها بعد از توافق این دو کشور منجر می‌شود. در واقع برخی مقامات آمریکایی با این درخواست، قصد دارند از تغییر سیاست امنیت سایبر چین نسبت به آمریکا مطمئن شوند.

مقامات آمریکایی هنوز در اعمال تحریم علیه چین مردد هستند؛ آن‌ها می‌خواهند بفهمند آیا چین به تعهدات خود در این توافقات عمل می‌کند. یکی از این مقامات آمریکایی در این راستا تصریح کرد: «حالا که با چین به توافق رسیدیم، باید این کشور را مقید به اجرای تعهداتش کنیم و ببینیم چه‌ کاری انجام می‌دهد.»