Gerdab.IR | گرداب

افزایش ۱۰ برابری صدور ضمانتنامه صحا

تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک از افزایش ۱۰ برابری صدور ضمانتنامه این صندوق تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش گرداب از خبرگزاری مهر؛ علی وحدت در مجمع عمومی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) با اشاره به برنامه های سال جاری این صندوق گفت: تا پایان سال ۱۳۹۴ درصدد هستیم که صدور ضمانت نامه این صندوق، به میزان بیش از ۱۰ برابر سال گذشته رشد کند.

وی با بیان اینکه در سال جاری همکاری با صندوق های تامین مالی در حوزه صنایع پیشرفته آغاز شد، افزود: همچنین تلاش شد که با شبکه بانکی جهت افزایش پوشش مالی صنایع هدف، همکاری جدیدی طراحی شود.

وحدت، پیگیری تصویب آیین نامه های «تامین سرمایه و سرمایه گذاری جسورانه» و «خدمات کارشناسی» در دولت را از دیگر اقدامات صحا در سال ۱۳۹۴ عنوان کرد و ادامه داد: اجرای این دو آیین نامه ها از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه از چهار برنامه عملیاتی صندوق از ابتدای تاسیس تاکنون این دو بخش مهم یعنی سرمایه گذاری ریسک پذیر و خدمات کارشناسی که چندان مبتنی بر سرمایه هم نیستند، بر زمین مانده بود.

وی با اشاره به مصوبه هیئت دولت مبنی بر افزایش ۲۵ میلیون دلار سرمایه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک گفت: امیدواریم که امسال بتوانیم این اعتبار را جذب کنیم تا برنامه های پیش رو با اطمینان خاطر بیشتری عملیاتی کنیم.

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک در همین رابطه با تشریح برنامه های سال ۱۳۹۵ صحا گفت: پیش بینی می کنیم که با افزایش سرمایه، اعطای تسهیلات مالی به مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال و صدور ضمانت نامه به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال برای سال آینده افزایش یابد.

وی افزود: همچنین پیگیر هستیم که در اعطای تسهیلات هماهنگی خوبی بین بخش های تخصصی اعضای مجمع مانند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیرو و نهادهای صنفی صنعت الکترونیک برقرار شود و در این راستا به شکل جدی تعامل صحا با نهادهای تخصصی حرفه ای و تشکل های صنفی از جمله انجمن اتوماسیون، نظام صنفی رایانه ای و خودروسازان جهت دریافت اولویت ها آغاز شده است.

وحدت، توسعه همکاری های بین المللی در دروان پساتحریم را از دیگر برنامه های سال آینده صحا عنوان کرد و گفت: در این راستا تا پایان سال چند مورد همکاری بین المللی به نتیجه خواهد رسید که صندوق نقش واسط را برای ارتباط بیشتر شرکت های داخلی و خارجی اجرا می کند.

وی در ادامه تاکید کرد: ایجاد J.V. با شرکتهای بین المللی (سرمایه گذاری مشترک)، استفاده از ظرفیتهای خالی صنایع داخلی از طریق تولید بدون کارخانه، ارائه آموزش و مشاوره تخصصی به صنایع الکترونیک در زمینه نحوه جذب و انتقال فناوری و صادرات از دیگر برنامه های صحا برای سال ۱۳۹۵ به شمار می رود.

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک تصریح کرد: تجربیات و اطلاعات خوبی از وضعیت و ظرفیت های صنعت الکترونیک کشور در صندوق موجود است که تاکنون بر پایه این اطلاعات به مراجعه کنندگان خدمات کارشناسی ارائه شده که درصددیم که این خدمات را در قالب آیین نامه خدمات کارشناسی تنوع بخشیده و گسترش دهیم.