Gerdab.IR | گرداب

ارتش کانادا هکر استخدام می‌کند

تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴

ارتش کانادا برای افزایش امنیت سایبری سامانه‌ی خودروهای هوشمند خود هکر استخدام می‌کند.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ ارتش کانادا، دولت و وزارت دفاع ملی این کشور به دنبال هکرهایی است که توانایی یافتن آسیب‌پذیری‌های موجود در خودروهای نظامی هوشمند ارتش کانادا را دارند؛ آسیب‌پذیری‌هایی که امکان دسترسی به سامانه‌ی رایانه‌ای کنترلی خودرو را به هکرها می‌دهد.

بر اساس داده‌های منتشرشده توسط مراکز دولتی کانادا، مسئولان نظامی این کشور برنامه‌ریزی کرده‌اند تا صدها هزار دلار برای استخدام هکرهای خبره برای یافتن آسیب‌پذیری در خودروهای نظامی هوشمند ارتش کانادا بپردازند.

چندی پیش، دو اجلاس امنیتی به‌ نام‌های دف‌کان (DefCon) و بلک هت (Black Hat) در آمریکا برگزار شد. در خلال برگزاری این اجلاس‌ها، گروهی از هکرها و محققان امنیتی آسیب‌پذیری‌های زیادی را در سامانه‌های رایانه‌ای خودروهای هوشمند یافتند. این آسیب‌پذیری‌ها به هکرها اجازه می‌دهد تا از راه دور کنترل خودروها را در دست گرفته و حس‌گرهای رایانه‌ای فرمان، ترمز و پدال سرعتِ خودرو را کنترل کنند.

این آسیب‌پذیری‌ها و حملات سایبری به خودروهای عمومی، دلیلی شده است تا ارتش، دولت، وزارت دفاع ملی و سازمان تحقیق و توسعه‌ی دفاعی کانادا به فکر امنیت و صحت سامانه‌های رایانه‌ای خودروهای نظامی خود بیفتند.

مرکز تحقیقات و توسعه‌ی دفاعی والکارتیر (Valcartier) کانادا، اطلاعاتی در مورد جزییات خودروی نظامی هوشمندی که قرار است در این آزمایش، توسط هکرها مورد استفاده قرار بگیرد، منتشر نکرده است.

مدت‌زمان قرارداد با هکرها، از زمان امضای قرارداد تا سال 2020 خواهد بود. پیشنهاد ارتش برای یافتن آسیب‌پذیری‌ها 205 هزار دلار کانادا و برای برطرف کردن همان آسیب‌پذیری‌ها 620 هزار دلار کانادا است.