Gerdab.IR | گرداب

وزیر ارتباطات به مجارستان رفت

تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴

وزیر ارتباطات برای حضور در تلکام 2015 بوداپست مجارستان به این شهر سفر کرد و این رویداد با حضور وزرای ارتباطات کشورها، مدیرکل اتحادیه جهانی مخابرات و نخست وزیر مجارستان افتتاح شد.

به گزارش گرداب از فارس، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: محمود واعظی به دعوت رسمی مسئول برگزاری تلکام 2015 در بوداپست مجارستان به این شهر سفر کرده است.
 
وی علاوه بر بازدید از آخرین دستاوردهای فناوری ارتباطات های جهانی، در حاشیه این رویداد مهم با برخی وزرای ارتباطات کشورهای حاضر در این رویداد جهانی نیز دیدار و ملاقاتهای دو جانبه ای را خواهند داشت.
 
مراسم روز اول این رویداد با حضور وزرای ارتباطات کشورها، مدیرکل اتحادیه جهانی مخابرات و نخست وزیر مجارستان افتتاح شد.
 
تلکام جهانی محل مناسبی برای ملاقات سران حوزه ICT کشورها، مدیران ارشد اپراتورهای پیشگام در جهان، تولید کنندگان تجهیزات مخابرات و سرمایه گذاران این حوزه است؛ که تلاش های مداوم اتحادیه جهانی مخابرات در جهت ترویج ارتباطات بین المللی به عنوان عامل اصلی پیشران اقتصادی کشورهای عضو به شمار می رود.
 
در این رویداد جهانی وزرای شرکت کننده با وجود فعالیت های متعدد روی سند خروجی با عنوان فراخوان بوداپست نیز به توافق می رسند که هدف اصلی این توافق تاکید بر نقش کارآفرینی دیجیتال شامل SME ها است که به عنوان شاه کلید تسریع توسعه اقتصادی و اجتماعی به حساب می آید.