Gerdab.IR | گرداب

سامانه‌ی پدافندی دانشگاه بری آمریکا

تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴

دانشگاه بری ایالت فلوریدا از سامانه‌ی جدید پدافندی برای تشخیص و کنترل حوادث سایبری با بهره‌گیری از یادگیری ماشینی استفاده می‌کند.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ دانشگاه بری ایالت فلوریدا، قصد دارد سامانه‌ی تشخیص حملات سایبری راه‌اندازی کند. این سامانه از علوم داده، یادگیری ماشینی و تحلیل رفتار برای تشخیص حملات استفاده می‌کند.
با توجه به افزایش حملات روز صفرم (Zero-day) و سایر آسیب‌پذیری‌ها، تشخیص و خنثی کردن حملات به‌عنوان یک اولویت برای این دانشگاه محسوب می‌شود. هرمن لاندونو (Herman Londono)، یکی از مدیران اطلاعاتی این دانشگاه، گفت: «حفاظت از سامانه‌ها و تشخیص حملات، یک مشکل رو به رشد است، به‌ویژه با افزایش استفاده از تلفن‌های هوشمند که همه‌روزه در دسترس افراد قرار دارد. استفاده از سامانه‌های پدافندی سنتی [مانند دیوار آتش] ضرورتاً نمی‌تواند همه‌ی مشکلات را برطرف کند.» وی افزود: «ما باید استفاده از ماشین در داخل شبکه‌هایمان، خطرها را کاهش دهیم. اگرچه هیچ راهی برای حفاظت صد در صد از حملات و آلودگی‌ها وجود ندارد، اما سامانه‌ی جدید ما می‌تواند خطرها را کاهش دهد.»
وی تصریح کرد این سامانه، اطلاعات جزئی در مورد حوادث به ما نشان می‌دهد؛ مانند آدرس آی‌پی و مدت‌زمان انتقال داده و زمان فعالیت‌های فرماندهی و کنترل.
همچنین این سامانه درصد احتمال موفقیت حمله و شدت آن را نیز نمایش می‌دهد. لاندونو ادامه داد که این ویژگی موجب در دست گرفتن کنترل فوری حوادث سایبری آن‌ها می‌شود.
استفاده از ماشین برای تشخیص حملات سایبری، یکی از رویکردهای نوین برای پیشگیری از حملات سایبری است.