Gerdab.IR | گرداب

اینترنت موبایل در ایران ارزان نیست

تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴

معاون وزیر ارتباطات گفت: اینترنت ثابت در ایران جزء ارزان‌ترین کشورها است، اما اینترنت موبایل در حالت غیربسته‌ای جزء قیمت‌های متوسط در دنیا است و اینترنت ثابت درگیر مشکل کیفیت است که برای مثال ارسال و دریافت سرویس 2 مگ زیر 100 Kbps است.

نصرالله جهانگرد در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس در توضیح گفته اخیر یک مقام دولتی که گفته بود اینترنت ایران از ارزان‌ترین اینترنت‌ها در جهان است، به تشریح وضعیت قیمت اینترنت در کشور پرداخت و گفت: به طور مشخص قیمت اینترنت را باید به دو بخش ثابت و همراه تقسیم کرد و سپس درباره آن اظهار نظر دقیق داشت.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اینترنت ثابت در ایران جزء ارزان‌ترین کشورها است؛ اما ایراد این است که کیفیت اینترنت ثابت مطلوب نیست.

وی ادامه داد: به این معنی که برای مثال اگر یک سرویس اینترنت با سرعت 2M خریداری کنید تروپوت این سرویس زیر 100Kbps ( ارسال و دریافت با هم) است.

جهانگرد تصریح کرد: اینترنت موبایل در ایران در حالت غیربسته‌ای جزء ارزان‌ترین قیمت‌ها نیست بلکه جزء قیمت‌های متوسط در دنیا است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: برای مثال اگر مشترک بخواهد یک فیلم را از اینترنت موبایل ببیند قیمت گران تمام می‌شود.

وی تاکید کرد: اما در نهایت استراتژی اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به حداقل رساندن هزینه دسترسی مردم به اینترنت است.