Gerdab.IR | گرداب

تکذیب ادعای بلومبرگ

تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴

داوجونز، ادعای بلومبرگ مبنی بر فروش اطلاعات این شرکت توسط هکرهای روسی را تکذیب کرد.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ داوجونز، ارائه‌دهنده شاخص سهام داوجونز در بورس آمریکا، در خبری گزارش چند روز قبل بلومبرگ مبنی بر فروش اطلاعات سرورهای هک شده توسط هکرها را تکذیب کرد.

چند روز پیش، پایگاه خبری بلومبرگ در خبری به نقل از منبعی ناشناس اعلام کرد حمله به داوجونز توسط هکرهای روسی انجام شده و پس از آن هکرها اقدام به فروش اطلاعات مسروقه در فضای اینترنت کرده‌اند. خبری که البته هیچ منبعی از جانب بلومبرگ برای آن ذکر نشد و نگارنده تنها به گزارش منابع آگاه در پلیس فدرال آمریکا، استناد کرد.

پس از آن، شرکت داوجونز این ادعای بلومبرگ را تکذیب کرد و تأکید کرد هیچ نشانه‌های سندی از جانب مقامات دولتی و امنیتی مبنی بر تائید این موضوع وجود ندارد.

همچنین این شرکت تأکید کرد به شدت در تلاش است تا عاملان احتمالی این حمله را شناسایی کرده و برخورد مناسبی با آنها انجام دهد. پلیس فدرال آمریکا و چندین نهاد امنیتی دیگر مشغول کار کردن بر روی این موضوع هستند. لازم به ذکر است که هنوز مقامات آمریکایی، هیچ گروه یا کشوری را به‌صورت رسمی مسئول این حمله عنوان نکرده‌اند و اتهامات به روسیه، تنها بر اساس برخی از گمانه‌زنی‌ها است.